روسیه: حمله امریکا به سوریه به نفع داعش شد

دیمیتری مدودوف، نخست‌وزیر روسیه (عکس از رویترز)

نخست‌وزیر روسیه با انتقاد از حمله موشکی امریکا به فرودگاهی نظامی در سوریه افزود این حمله دست داعش را برای ادامه فعالیت‌های تروریستی باز گذاشت.

دیمیتری مدودوف روز چهارشنبه در سخنانی در مجلس دومای روسیه تأکید کرد حمله امریکا به فرودگاه نظامی الشعیرات واقع در استان حمص «یک تجاوز نظامی» به شمار می‌رود زیرا این حمله ناقض قوانین بین‌المللی بود و با اجازه سازمان ملل انجام نشده است.

مدودوف افزود: «ما نمی‌دانیم بعدا چه اتفاقی می‌افتد اما چیزی که می‌دانیم این است که کسی که از این تجاوز نفع برد، مطمئناً داعش است، زیرا [این حمله] دست آنها را کاملاً باز گذاشته است.»

این مقام روس ادامه داد امریکا به جای مبارزه با تروریسم با دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه می‌جنگد.

وی خاطر نشان کرد: «امریکایی‌ها چه بخواهند چه نخواهند... این (دولت سوریه) یک قدرت سیاسی مشروع است.»

نخست‌وزیر روسیه هشدار داد تشدید درگیری‌ها در سوریه به «ویران شدن سوریه، فروپاشی آن و پیروزی نسبی تروریست‌ها» منجر می‌شود.

شلیک موشک‌های تاماهاک از ناو یواس‌اس پورتر در دریای مدیترانه (عکس از پایگاه خبری نیروی دریایی امریکا)

امریکا حمله به فرودگاه الشعیرات را در واکنش به ادعاهای مطرح‌شده درباره حادثه شیمیایی در شهر خان‌شیخون در استان ادلب انجام داد. سوریه متهم شده بود که حمله شیمیایی استان ادلب از این پایگاه صورت گرفته است.

دولت دمشق ضمن رد این ادعاها خاطر نشان کرد در حملۀ هوایی ارتش سوریه انباری که محل ذخیره سلاح‌های شیمیایی تروریست‌ها بوده، هدف قرار گرفته است.

مدودوف در بخش دیگری از سخنان خود افزود آنچه در خان‌شیخون رخ داد «یک اقدام تحریک‌آمیز برنامه‌ریزی‌شده بود که احتمالاً امریکا از آن نفع برده است.»

این مقام روس همچنین خواهان انجام تحقیقات درباره این حادثه شد و نسبت به مقصر جلوه دادن دولت سوریه هشدار داد.

سوریه که از سال 2011 درگیر ناآرامی‌های مرگبار است، کشورهای عربستان سعودی، قطر و ترکیه را به تحویل سلاح‌های ممنوعه به گروه‌های معارض متهم کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku