«سازمان ملل به‌دقت اعتصاب غذای گستردۀ فلسطینیان را رصد می‌کند»

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل

سازمان ملل می‌گوید وضعیت بیش از هزار زندانی فلسطینی را که به درخواست یکی از زندانیان دست به اعتصاب غذا زده‌اند به‌دقت رصد می‌کند.

هزار و 500 زندانی فلسطینی در این اقدام اعتراضی شرکت کردند که رقمی بی‌سابقه است.

این اعتصاب غذا دوشنبه (28 فروردین) آغاز شد و هدف از آن وادار کردن مقام‌های زندان‌های رژیم صهیونیستی به تأمین شرایط بهتر برای زندانیان است.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، سه‌شنبه (29 فروردین) گفت: «ما کاملاً از اوضاع باخبریم و تحولات را به‌دقت دنبال می‌کنیم. ما همواره خواهان برخورد انسانی با زندانیان هستیم.»

گزارش‌ها حاکی است مروان برغوثی، از رهبران محبوب فلسطینی که رهبری این اعتراض را به عهده دارد، ازجمله زندانیان معترضی است که به سلول انفرادی منتقل شده است.

وی به علت آنچه طراحی حملات ضداسرائیلی خوانده می‌شود به 4 بار حبس ابد محکوم شده است.

برغوثی پس از انتشار مقاله‌ای در نیویورک‌تایمز دربارۀ اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی به زندان دیگری منتقل شد.

وی در این مقاله تأکید کرد فلسطینیان در برابر اشغالگری‌های «غیرانسانی» اسرائیل تسلیم نمی‌شوند.

مقام‌های اسرائیلی مذاکره با این زندانیان فلسطینی را رد کرده‌اند.

فلسطینیان برای حمایت از زندانیان در کرانۀ اشغال‌شدۀ باختری تظاهرات کرده‌اند. این اعتراضات به درگیری با نیروهای رژیم صهیونیستی منجر شد.

معترضان فلسطینی برای حمایت از زندانیان در شهر بیت اللحم در کرانۀ باختری تظاهرات کردند، 28 فروردین 1396 (عکس از خبرگزاری فرانسه)
معترضان فلسطینی برای حمایت از زندانیان در شهر بیت اللحم در کرانۀ باختری تظاهرات کردند، 28 فروردین 1396 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

دوجاریک افزود سازمان ملل از همۀ طرف‌ها می‌خواهد بیشترین خویشتن‌داری را از خود نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معاً، خانواده‌ها و بستگان زندانیان معترض به نشانۀ همبستگی با عزیزانشان سه‌شنبه در کرانۀ باختری دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود 6500 فلسطینی در حال حاضر در زندان‌های اسرائیل زندانی‌شده‌اند که 62 تن از آنان زنان فلسطینی و 300 تن نیز زیر سن قانونی هستند.

بر اساس این گزارش، حدود 500 زندانی فلسطینی نیز تحت «بازداشت اداری» قرار دارند که نوعی حبس بدون تفهیم اتهام محسوب می‌شود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku