News   /   اروپا   /   تلگرام

ترزا می خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در شرایطی که بریتانیا خود را برای مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا آماده می‌کند، نخست‌وزیر این کشور خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شده است.

ترزا می سه‌شنبه طی سخنانی در مقابل دفترش با بیان اینکه بریتانیا «هم اینک» نیازمند انتخابات است، افزود: «ما در این لحظه یک فرصت داریم تا این اقدام را... پیش از شروع مذاکرات مفصل (بر سر خروج از اتحادیه اروپا) انجام دهیم.»

می افزود: «بر خلاف آنچه که پیشتر مطرح بود، من پیشنهاد جلو افتادن انتخابات را دادم و فردا (چهارشنبه) این موضوع برای بررسی به مجلس عوام برده خواهد شد تا براساس قانون اساسی کشور نمایندگان مردم به آن رأی دهند.»

این مقام بریتانیایی ادامه داد: «ما می‌دانیم با برگزاری این انتخابات و نیز خروج مناسب از اتحادیه اروپا، انگلیس از همیشه قوی‌تر خواهد شد. اینکه ما متحد باشیم و برای خروج از اتحادیه اروپا به مذاکره بنشینیم و صدایی واحد داشته باشیم، به قدرت کشور ما می‌افزاید.»

وی هشدار داد وجود «اختلاف‌نظر در [مجلس بریتانیا] توانایی ما را برای دست یافتن به خروج موفقیت‌آمیز از اتحادیه اروپا به مخاطره می‌اندازد.»

مجلس بریتانیا قرار است روز چهارشنبه پیشنهاد ترزا می را بررسی کند. (عکس از خبرگزاری رویترز)

انتخابات پارلمانی آتی آن قرار بود سال ۲۰۲۰ برگزار شود اما نخست‌وزیر بریتانیا قصد دارد با برگزاری انتخابات زودهنگام در تاریخ 8 ژوئن 2017 جایگاه دولتش را در مذاکرات آتی با اتحادیه اروپا درباره برگزیت تقویت کند.

در صورتی که دو سوم از نمایندگان مجلس به این طرح رأی مثبت دهند، دولت لندن قادر به برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد بود.

در همین حال، جرمی کوربین،‌ رهبر حزب کارگر، سه‌شنبه اعلام کرد از تصمیم می برای برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت می‌کند.

کوربین در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد حزب کارگر جایگزین کارآمدی را به جای دولتی که نتوانست اقتصاد را بازسازی کند، به مردم بریتانیا پیشنهاد می‌دهد.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku