News   /   آسيا

کره شمالی به امریکا: برای جنگی تمام‌عیار آماده باشید

تصویری از نیروهای کره‌شمالی در مانوری نظامی در پیونگ‌یانگ به مناسبت بزرگداشت یکصد و پنجمین سالروز تولد کیم ایل سونگ رهبر فقید کره شمالی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

کرۀ شمالی امریکا را به «جنگ تمام‌عیار» تهدید کرده و گفته است پیونگ یانگ هر هفته به آزمایش‌های اتمی خود ادامه خواهد داد.

هانگ سون ریول، معاون وزیر امور خارجۀ کرۀ شمالی دوشنبه (28 فروردین 96) در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی  تصریح کرد هرگونه اقدام نظامی امریکا علیه کره شمالی به جنگ می‌انجامد.

این مقام کره شمالی یادآور شد: «ما هر هفته،  هرماه و هرسال آزمایش‌های موشکی بیشتری انجام خواهیم داد.»

وی افزود: «اگر امریکا در فکر حمله‌ای نظامی علیه ما باشد، به شیوه و روش خودمان با حمله هسته‌ای غافلگیرکننده‌ای واکنش نشان خواهیم داد.»

سین هونگ چول، یکی دیگر از معاونان وزیر خارجۀ کره شمالی نیز از «آماده‌باش کامل» ارتش این کشور در جریان سفر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا به شبه‌جزیرۀ کره، بین کره شمالی و کره جنوبی خبر داده است.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا (وسط) همسرش کارن پنس (کت سفید) در حال عبور از مقابل گارد افتخار در مراسمی ملی در سئول پایتخت کره جنوبی (27 فروردین 96)

این مقام کره شمالی افزود :«اگر متوجه  هرگونه نشانه‌ای علیه حاکمیت خود شویم، ارتش ما حملات نظامی بی‌امانی را علیه متجاوزان امریکایی آغاز خواهد کرد، در هر کجایی که باشند، از سرزمین‌های دور امریکا گرفته  تا مقرهای نظامی این کشور در شبه‌جزیره کره مانند ژاپن و یا هرجایی دیگر.»

 وی افزود :« این‌که ما تسلیحات هسته‌ای در اختیارداریم توهم نیست، این‌یک کالا نیست که با دلارهای امریکایی مورد تجارت قرار گیرد. بنابراین نمی‌توان باهدف خلاصی از آن در پای میز مذاکره بحث کرد. »

مایک پنس در بازدید به منطقۀ غیرنظامی حائل بین دو کره (موسوم به دی‌ام زد) با اشاره به «اتحاد آهنین» با کره جنوبی تصریح کرد واشنگتن از طریق تقویت قوا برای برقراری ثبات در این شبه‌جزیره تلاش خواهد کرد.

پنس به کرۀ شمالی هشدار داد «تمام گزینه‌ها روی میز است» و افزود واشنگتن آماده است که برای محافظت از مردم کرۀ جنوبی اقدامات لازم را انجام دهد.

کیم این ریونگ، معاون سفیر کره شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در مقر سازمان ملل در نیویورک (27 فروردین 96، عکس از خبرگزاری فرانسه)

در همین حال کیم این ریونگ، معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی در نیویورک تصریح کرد :«اگر امریکا جرئت توسل به گزینه نظامی را به خود بدهد کره شمالی برای واکنش مدل جنگی که امریکایی‌ها خواهان آن باشند آمادگی دارد.»

وی افزود : «ما سخت‌ترین واکنش را در مقابل تحریک‌کنندگان به کارخواهیم گرفت.»

در همین حال شان اسپانسر، سخنگوی کاخ سفید دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی یادآور شد که وی هیچ «خطوط قرمز»ی را از جانب امریکا دربارۀ کره شمالی پیش‌بینی نمی‌کند.

وی گفت: «ترسیم خطوط قرمز درگذشته کارساز نبوده است.» وی همچنین گفت که قصد ندارد واکنش برنامه‌ریزی‌شده دولت واشنگتن به پیونگ‌یانگ را فاش کند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه

درهمین حال سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه ضمن هشدار درباره هرگونه «اقدام یک‌جانبه» علیه کره شمالی گفت هرگونه واکنشی به فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی به‌منزله «نقض قوانین بین‌المللی» است.

کرۀ جنوبی و امریکا یکشنبه اعلام کردند آزمایش موشکی اخیر کرۀ شمالی بلافاصله بعد از پرتاب منفجرشده و شکست‌خورده است.

ناو هواپیمابر «یو اس اس کارل وینسون» و ناو«یو اس اس واین ای میر» و رزم‌ناو  «یو اس اس چمپلین» در حال برگزاری مانور با ناوشکن‌های ژاپنی (عکس EPA)

هفته گذشته و در بحبوحه نگرانی از آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی یک فروند ناو هواپیمابر گروه ضربتی امریکا عازم غرب اقیانوس آرام در نزدیکی شبه‌جزیرۀ کره شد.

دولت امریکا دربارۀ آزمایش‌های اتمی کره شمالی ابراز نگرانی کرده است ولی پیونگ‌یانگ آزمایش‌های خود را نوعی اقدام بازدارنده در برابر تجاوز احتمالی امریکا و کره جنوبی به این کشور می‌داند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku