News   /   آمريکا   /   آسيا   /   تلگرام

پنس: دوران صبوری در مقابل کرۀ شمالی پایان یافته است

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا (وسط)، در سفر به کرۀ جنوبی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا، که به کرۀ جنوبی سفر کرده، می‌گوید دوران مدارا و صبوری در مقابل کرۀ شمالی پایان یافته است.

پنس در دومین روز سفر خود به کرۀ جنوبی به منطقۀ غیرنظامی حائل بین دو کره (موسوم به دی‌اِم‌زِد) رفت و با نیروهای امریکایی مستقر در آنجا دیدار کرد.

منطقه غیرنظامی کره یک نوار مرزی 4 کیلومتری است که شبه‌جزیرۀ کره را به دو قسمت تقسیم می‌کند و نقش حائل را میان دو کشور دارد. این منطقه علی‌رغم نامش یکی از نظامی‌ترین مناطق دنیاست.

پنس گفت امریکا با تمام قوا کنار کرۀ جنوبی ایستاده و تلاش می‌کند به ثبات در شبه‌جزیرۀ کره دست یابد.

پنس به کرۀ شمالی هشدار داد «تمام گزینه‌ها روی میز است» و افزود واشنگتن آماده است که برای محافظت از مردم کرۀ جنوبی اقدامات لازم را انجام دهد.

پنس این اظهارات را پس از آن بیان کرد که کرۀ جنوبی و امریکا یکشنبه اعلام کردند آزمایش موشکی اخیر کرۀ شمالی بلافاصله بعد از پرتاب منفجر شده و شکست خورده است.

بیشتر بخوانید:

پنس این آزمایش را اقدامی «تحریک‌آمیز» از سوی کرۀ شمالی خواند و گفت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، با چین و دیگر متحدان ایالات‌متحده همکاری خواهد کرد تا پاسخی شدید به کرۀ شمالی بدهد.

ترامپ هفتۀ گذشته در دیدار با شی جین‌پینگ، همتای چینی خود، در کاخ سفید گفت اگر چین برای مقابله با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کرۀ شمالی به امریکا کمک نکند، واشنگتن به تنهایی دست به اقدام خواهد زد.

کرۀ شمالی اخیراً از موشک‌های جدید خود رونمایی کرده است. (عکس از رویترز)

اخیراً رکس تیلرسون، وزیر خارجۀ امریکا، در یک نشست خبری در سئول هشدار داد اگر پیونگ‌یانگ تهدیدات خود را افزایش دهد، اقدام نظامی علیه کره شمالی «روی میز» خواهد بود.

اعزام ناوگروه رزمی امریکا به شبه‌جزیرۀ کره و افزایش تنش میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، بر بیم و نگرانی‌ دربارۀ امکان تقابل نظامی میان دو طرف افزوده است.

دولت امریکا دربارۀ آزمایش‌های اتمی کره شمالی ابراز نگرانی کرده است ولی پیونگ‌یانگ آزمایش‌های خود را نوعی اقدام بازدارنده در برابر تجاوز احتمالی امریکا و کرۀ جنوبی به این کشور می‌داند.

درخواست ژاپن از کرۀ شمالی برای کاهش تنش‌ها

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، از کرۀ شمالی خواست تا دست از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر بردارد و از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تبعیت کند.

وی از کره خواست برنامه‌های موشکی و اتمی خود را متوقف کند.

آبه در سخنانی در پارلمان ژاپن گفت: «ژاپن با امریکا و کرۀ جنوبی دربارۀ کرۀ شمالی همکاری خواهد کرد و از چین می‌خواهد که نقش مؤثرتری در این مسئله ایفا کند.»

کرۀ شمالی در ماه فوریه 4 موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی پرتاب کرد که 3 فروند از آن‌ها در نزدیکی ژاپن فرود آمدند.

وزیر خارجۀ چین اخیراً دربارۀ امکان بروز جنگ در شبه‌جزیرۀ کره، با توجه به تنش میان امریکا و کرۀ شمالی، هشدار داده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku