News   /   اروپا   /   تلگرام

استقرار جنگنده‌های آمریکایی F-35 در اروپا برای اولین بار

جنگنده‌های آمریکایی F-35

امریکا ناوگانی از جنگنده‌های F-35 خود را برای اولین بار در اروپا مستقر کرده است.

واشنگتن اعلام کرده است این جت‌های پیشرفته را برای شرکت در تمرین نظامی ناتو در اروپا مستقر کرده که هدفش «بازدارندگی» مقابل روسیه است.

این جت‌ها از پایگاه هوایی ارتش امریکا در یوتا به پایگاه هوایی سلطنتی انگلیس در حومۀ شهر سافُک در شرق این کشور منتقل شده‌اند.

ژنرال کورتیس ام. اسکاپاروتی، فرمانده ارشد ناتو در اروپا در بیانیه‌ای رسمی گفت این جنگنده‌های پیشرفتۀ آمریکایی، «ظرفیت و قابلیت‌های» ناتو را تقویت می‌کنند.

تاد دی. ولترز، ژنرال نیروی هوایی امریکا، نیز حضور این جنگنده‌ها را «فرصتی باورنکردنی» برای نیروی هوایی ایالات‌متحده در اروپا توصیف کرده و دفاع از حاکمیت کشورهای متحد واشنگتن را مهم دانسته است.

امریکا و متحدان اروپایی با ادعای «جلوگیری از تجاوز روسیه» در حال تقویت حضور نظامی در شرق اروپا و نزدیک مرزهای روسیه هستند.

این در حالی است که تنش در روابط واشنگتن و مسکو با وجود روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا همچنان به قوت خود باقی است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، چندی پیش با اشاره به مداخلۀ اعضای ناتو در امور داخلی روسیه گفته بود این ائتلاف نظامی دائماً تلاش دارد تا مسکو را به تقابل نظامی تحریک کند.

امریکا و هم‌پیمانان غربی آن روسیه را به ایجاد ناآرامی در شرق اوکراین و دست داشتن در تداوم بحران سوریه متهم و تحریم‌هایی علیه آن وضع کردند. با وجود این، مسکو تمامی این اتهامات را رد کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku