News   /   آسيا

پروازهای ایرچاینا به پیونگ‌یانگ به حالت تعلیق در آمد

تصویری از هواپیماهای خطوط هوایی «ایرچاینا» در فرودگاه بین‌المللی پکن (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در بحبوحۀ ناآرامی‌ها در شبه‌جزیرۀ کره، شرکت هوایی ایرچاینا پروازهای خود میان پکن و پایتخت کره شمالی، پیونگ‌یانگ، به حالت تعلیق درآورده است.

شبکۀ تلویزیون دولتی چین (CCTV) با اعلام این خبر درعین‌حال به دلیل تعلیق این پروازها که در روزهای دوشنبه و چهارشنبه و جمعه برقرار بود، اشاره نکرده است. پرواز میان پیونگ‌یانگ و پکن از سال 2008 میلادی برقرار شد.

این شبکۀ تلویزیونی افزود آخرین پرواز میان پکن و پیونگ‌یانگ جمعه (26 فروردین) انجام‌شده است. این شبکۀ تلویزیونی به منبع اطلاعات خبری خود اشاره نکرده است.

پروازها میان پکن و پیونگ‌یانگ اغلب به دلیل کمبود مسافر و یا مواردی مانند تعدیل فصلی پروازها به دلیل تقاضای کم در فصل زمستان لغو شده بود.

این پروازها در بحبوحۀ گزارش‌ها دربارۀ احتمال رویارویی نظامی میان‌کرۀ‌ شمالی و امریکا لغو شده است.

تصویری منتشرشده از سوی خبرگزاری رسمی کرۀ شمالی در 12 فروردین 96 که یک فروند تانک این کشور در مکانی نامعلوم را نشان می‌دهد.(عکس از خبرگزاری فرانسه)

ناآرامی‌ها میان‌کرۀ شمالی و امریکا در هفته‌های اخیر بالاگرفته است. آزمایش‌های هسته‌ای کرۀ شمالی نگرانی‌های واشنگتن را در پی داشته است. این در حالی است که پیونگ‌یانگ هدف از این آزمایش‌های هسته‌ای را اقدامات بازدارنده در مقابل حملات بالقوۀ امریکا و یا کرۀ شمالی دانسته است.

بااین‌حال شرکت هوایی ایرچاینا با رد تعلیق پروازها میان پکن و پیونگ‌یانگ می‌گوید تنها برخی از این پروازها لغو شده است.

یک مقام رسمی در روابط عمومی شرکت هوایی ایرچاینا دلیل لغو این پروازها را کمبود مسافر عنوان کرد.

این مقام رسمی گفت: «ایرچاینا پروازهای خود در مسیر پکن به پیونگ‌یانگ را لغو نکرده است اما برخی از آن‌ها را به دلیل وضعیت فروش بلیط لغو کرده است.»

وی افزود تصمیم‌گیری دربارۀ پروازهای آتی بستگی به میزان فروش بلیط خواهد داشت.

چین، متحد اصلی کرۀ شمالی است اما از تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ به دلیل آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای‌اش حمایت کرده است.

چین در ماه فوریه نیز اعلام کرد تمامی واردات سنگ‌های معدنی از کرۀ شمالی را تا پایان سال به حالت تعلیق درمی‌آورد.

کرۀ شمالی با فشارهای فزاینده بین‌المللی برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای و توسعه تسلیحاتیاش  روبروست. پیونگ‌یانگ می‌گوید این برنامه‌ها این کشور را در مقابل برنامه‌های خصمانۀ امریکا محافظت می‌کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku