News   /   ايران

واکنش ایران به تمدید تحریم‌های اتحادیۀ اروپا علیه ایران

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجۀ ایران (عکس از مهر)

سخنگوی وزارت امور خارجه تمدید تحریم‌های یک‌جانبۀ اتحادیۀ اروپا علیه ایران را به بهانۀ نقض حقوق بشر، «سیاستی شکست‌خورده و ناکارآمد» دانست و گفت این اتحادیه «چشمان خود را بر واقعیات حقوق شهروندی ایران بسته است».

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی در واکنش به تمدید تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران توسط اتحادیۀ اروپا این اظهارات را بیان کرد.

وی افزود: «جمهوری اسلامی ایران روند تکراری و ناسالم برخوردهای دوگانه، سیاسی و سوءاستفادۀ ابزاری از حقوق بشر توسط اتحادیۀ اروپا را، ازجمله تمدید تحریم‌های یک‌جانبۀ غیر مشروع به بهانۀ نقض حقوق بشر، که سیاستی شکست‌خورده و ناکارآمد است، محکوم می‌کند.»

قاسمی گفت: «متأسفانه اتحادیۀ اروپا نشان داده است که درک درست و واقع‌بینانه‌ای از وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران ندارد و با برخوردهای کاملاً سیاسی، چشمان خود را بر واقعیات مربوط به حقوق شهروندی در نظام مردم‌سالاری دینی در ایران بسته است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران فارغ از این قبیل وارونه‌نمایی‌ها و جوسازی‌ها به مسیر خود در حفظ و ارتقاء حقوق شهروندان خود بر اساس اصول مترقی اسلامی و قانون اساسی ادامه خواهد داد.»

اتحادیۀ اروپا سه‌شنبه در بیانیه‌ای به بهانۀ آنچه نقض جدی حقوق بشر در ایران خوانده‌شده تحریم‌ها علیه ایران را که شامل منع سفر و مسدود شدن دارایی‌های 82 فرد و یک مؤسسه می‌شود، برای یک سال دیگر تمدید کرد.

این تحریم‌ها 6 سال پیش اعمال شد و تا 24 فروردین 1397 تمدید شده است.

اتحادیۀ اروپا و امریکا همواره از ابزارهای مختلف ازجمله تحریم برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای مستقل استفاده کرده‌اند. این تحریم‌ها به بهانه‌های مختلف، ازجمله برنامه‌های هسته‌ای و نقض حقوق بشر، اعمال می‌شوند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku