دستگیری مظنون ترور فرمانده و عضو ارشد حماس

مازن فاروق، فرمانده و عضو ارشد حماس

گزارش‌ها حاکی است نیروهای امنیتی فلسطینی فردی مظنون به ترور مازن فاروق، فرمانده ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را دستگیر کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری الآن، این فرد که هویت و وابستگی وی هنوز مشخص نشده، روز دوشنبه دستگیر شده و قرار است به‌زودی محاکمه شود.

بنا بر اعلام حماس، فقها 38 ساله 4 فروردین امسال در منطقۀ تل‌الحماء در غزه ترور شده است.

به گفتۀ عزت الرشق از مقامات ارشد حماس، تروریست‌ها به شلیک 4 گلوله به سر فقها با اسلحۀ مجهز به صدا خفه‌کن وی را کشته‌اند.

حماس ساعاتی پس از این ترور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حماس و شاخۀ نظامی آن، اسرائیل و همدستانش را مسئول این جنایت نفرت‌انگیز می‌دانند... حماس می‌داند که چگونه پاسخ این جنایت را بدهد.»

تشییع پیکر مازن فاروق، فرمانده ارشد حماس در غزه، 5 فروردین 1396 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

فقها همراه با بیش از هزار زندانی فلسطینی دیگر در جریان مبادلۀ زندانیان با اسرائیل در سال 2011 آزاد شده بود.

محمود الزهار از بنیان‌گذاران حماس در مراسم تشییع پیکر فقها ابراز امیدواری کرده بود جنبش مقاومت فلسطین از شر جاسوسان و مزدورانی که در نوار غزه به دشمن اسرائیلی خدمت می‌کنند، خلاص شود.

الزهار افزود باید «عملیاتی بزرگ» برای شناسایی کسانی که مسئول این عمل جنایت‌کارانه هستند انجام شود.

عزالدین قسام، شاخۀ نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی با «کشتار هدفمند مبارزان شجاع مقاومت» به دنبال تغییر معادلات و تحمیل خواست خود است.

در این بیانیه آمده است: «رژیم اشغالگر قدس درنهایت از رفتار خود پشیمان خواهد شد. آن‌ها باید بدانند که اگر با آتش، بازی کنند، می‌سوزند.»

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku