News   /   آسيا

اعلان‌جنگ کرۀ شمالی به امریکا پس از استقرار ناو هواپیمابر

تصویری منتشرشده از سوی خبرگزاری رسمی کرۀ شمالی در 12 فروردین 96 که یک فروند تانک این کشور در مکانی نامعلوم را نشان می‌دهد.(عکس از خبرگزاری فرانسه)

درپی استقرار ناو هواپیمابر گروه ضربتی امریکا در شبه‌جزیرۀ کره، پیونگ‌یانگ آمادگی خود را برای «جنگ» اعلام کرده است.

کرۀ شمالی بامداد سه‌شنبه (22 فروردین 96) در اولین واکنش به استقرار ناو هواپیمابر گروه ضربتی امریکا این اقدام واشنگتن را محکوم و عهد کرد تا با «یک نیروی قوی تسلیحاتی» از خود دفاع کند.

هم‌زمان با افزایش نگرانی از آزمایش‌های تسلیحاتی کرۀ شمالی، یک فروند ناو هواپیمابر گروه ضربتی امریکا شنبه (19 فروردین 97) عازم غرب اقیانوس آرام در نزدیکی شبه‌جزیرۀ کره شد.

خبرگزاری رسمی کرۀ شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجۀ این کشور گزارش داد: «این  تأیید می‌کند اقدامات نسنجیدۀ امریکا برای حمله به کرۀ شمالی وارد مرحله جدی شده است.»

این سخنگو افزود: «ما سخت‌ترین اقدامات تقابلی را در قبال  این تحریک‌کنندگان اتخاذ و برای دفاع از خود از نیروی قوی تسلیحاتی استفاده خواهیم کرد.»

این گروه ضربت موسوم به «کارل وینسون» که پیشتر قرار بود مطابق با برنامه قبلی از بندر استرالیا نیز بازدید کند تا اطلاع ثانوی در غرب اقیانوس آرام مستقر خواهد بود.

ناو هواپیمابر «یو اس اس کارل وینسون» در حال عبور از دریای چین شرقی به همراه ناوشکن کلاس موراسامی موسوم به JS Samidare متعلق به نیروی دفاعی ژاپن (9 اسفند 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

کرۀ شمالی هفتۀ گذشته یک فروند موشک بالستیک به دریای ژاپن شلیک کرد. این اقدام کرۀ شمالی درست چند روز پس از هشدار پیونگ‌یانگ به جامعۀ جهانی دربارۀ اقداماتی تلافی‌جویانه در واکنش به تحریم‌ها علیه کرۀ شمالی صورت گرفت.

ماه گذشته دو مقام اطلاعاتی عالی‌رتبه امریکایی مدعی شدند کرۀ شمالی در صورت اجرا کردن حمله‌ای هسته‌ای توانایی کشتن میلیون‌ها امریکایی را دارد.

کرۀ شمالی در ماه فوریه نیز به‌طور هم‌زمان چهار فروند موشک به سواحل شرق این کشور پرتاب کرد که سه فروند از آن‌ها به نزدیکی ژاپن اصابت کرد. کرۀ شمالی در ماه اگوست نیز یک موشک بالستیک از زیردریایی خود شلیک کرد که در شعاع 500 کیلومتری آب‌های ژاپن فرود آمد.

رهبر کرۀ شمالی با تجلیل از این اقدام موفقیت‌آمیز از آن به‌عنوان «بزرگ‌ترین موفقیت» نام برد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku