News   /   اروپا   /   تلگرام

بازداشت یک روس در رابطه با حمله‌های سایبری به انتخابات امریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، اتهام تبانی با روسیه را رد کرده است. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

یک برنامه‌نویس رایانه‌ای روس به ظن دست داشتن در حمله‌های سایبری به رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری امریکا در اسپانیا بازداشت شده است.

یک منبع قضایی دوشنبه اعلام کرد پیوتر لواشوف روز جمعه در فرودگاه بارسلونا بازداشت شد و درخواست امریکا برای استرداد وی در دادگاه کیفری اسپانیا در دست بررسی است.

به گفتۀ این منبع، گمان می‌رود لواشوف «در حمله‌های هکری به رقابت‌های انتخاباتی در ایالات متحده مشارکت» داشته است.

دولت واشنگتن از روز دستگیری لواشوف 40 روز فرصت دارد تا مدارک خود را برای استرداد این تبعۀ روس به مقام‌های اسپانیایی ارائه دهد.

پلیس اسپانیا روز یکشنبه اعلام کرده بود لواشوف به دلیل «شکایتی بین‌المللی» دستگیر و سپس به مادرید، پایتخت اسپانیا، منتقل شد.

نهادهای اطلاعاتی امریکا در ماه ژانویه به طور علنی روسیه را به مداخله در رقابت‌های انتخاباتی و تلاش برای پیروز شدن دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، متهم کرده بودند. دولت مسکو این اتهام‌ها را قاطعانه رد کرده است.

ماریا لواشووا، همسر پیوتر لواشوف، یکشنبه در مصاحبه با شبکۀ تلویزیونی آرتی روسیه گفت همسرش «به درخواست مقام‌های امریکایی و در رابطه با جرائم سایبری» بازداشت شده است.

مقام‌های اسپانیایی در اواسط ژانویه امسال یک تبعۀ دیگر روس به نام استانیسلاو لیسوف را در فرودگاه بارسلونا دستگیر کرده بودند. لیسوف بعد از بازجویی‌های قاضی دادگاه کیفری مادرید، در 13 ژانویه (24 دی 95) روانۀ زندان شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku