یمنی‌ها 3 منطقه را از مزدوران سعودی بازپس‌گرفتند

نیروهای کمیته‌های مردمی یمن (عکس از خبرگزاری فرانسه)

 به گزارش خبرگزاری رسمی یمن، کمیته‌های مردمی و نیروهای نظامی هم‌پیمان آن‌ها تلفات سنگینی بر مزدوران سعودی در استان شبوه وارد کردند و سه منطقۀ جدید را از آن‌ها بازپس‌گرفتند.

خبرگزاری سبأ به نقل از منابع نظامی نوشت که نیروهای مردمی یمن موفق شدند مزدوران سعودی را از مناطق صفرا، الثعالب و السودا بیرون برانند.

این منبع نظامی همچنین گفت 14 سرباز سعودی به دست نیروهای یمنی کشته و مجروح شده‌اند.

اخیراً گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه تک‌تیراندازان یمنی در سه ماهۀ ابتدایی سال 2017 دستکم 119 سرباز سعودی را در مناطق مرزی جنوب غرب عربستان از پای درآورده‌اند.

بیشتر بخوانید:

رژیم سعودی دربارۀ شمار تلفات نظامیانش در جنگ یمن، سیاست ابهام را در پیش گرفته است. به گفتۀ مقامات نظامی سعودی، ریاض تا زمانی که جنگ در یمن پایان نپذیرد، شمار تلفات نظامیانش را اعلام نخواهد کرد.

عربستان در تلاش برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، به قدرت و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، تجاوز نظامی خود به این کشور فقیر عربی را آغاز کرده است. این در حالی است که رژیم ریاض تاکنون با وجود صرف هزینه‌های هنگفت، در دستیابی به اهدافش ناکام مانده است.

این تجاوز نظامی تاکنون بیش از 12 هزار کشته و بالغ بر 40 هزار مجروح برجای گذاشته و به آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

در این حمله‌ها خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های یمن از جمله بیمارستان‌ها، جاده‌ها و مدارس وارد شده است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku