News   /   ايران   /   تلگرام

ظریف در واکنش به حملۀ امریکا به سوریه: زمان جوسازی و فرافکنی پایان‌یافته است

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجۀ ایران

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجۀ ایران، در واکنش به حملۀ موشکی آمریکا به سوریه  تصریح کرد زمان جوسازی و فرافکنی پایان‌یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه، ظریف جمعه (18 فروردین 96) در صفحۀ توییتر خود نوشت: «ایران به‌عنوان تنها قربانی اخیر استفاده گسترده از سلاح‌های شیمیایی (توسط صدام در دهه 80 میلادی)، هرگونه استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی توسط هر کس و علیه هر کس را محکوم می‌کند.»

وی افزود: «آمریکا به صدام حسین در استفاده از سلاح شیمیایی علیه ایران در دهه 80 میلادی کمک کرد. سپس دو بار به بهانه‌های بی‌اساس شیمیایی به حمله نظامی اقدام کرد: سال 2003 و اکنون.»

وزیر امور خارجۀ ایران  خاطرنشان کرد: «کمتر از دو دهه بعد از یازده سپتامبر، آمریکا در دو جبهۀ سوریه و یمن در کنار القاعده وداعش می‌جنگد. زمان جوسازی و فرافکنی پایان‌یافته است.»

ارتش امریکا صبح امروز جمعه (18 فروردین) با شلیک حدود 60 موشک توماهوک از ناوهایش در دریای مدیترانه، پایگاه الشعیرات متعلق به ارتش سوریه را در استان حمص هدف قرارداد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در این حمله 9 غیرنظامی ازجمله 5 کودک سوری کشته شدند.

این حمله پس‌ازآن انجام شد که امریکا و متحدان غربی‌اش دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، را مسئول حملات شیمیایی به استان ادلب قلمداد کردند.

دولت سوریه قویاً این اتهام را رد کرده است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku