فعال سیاسی: امریکا بر طبل جنگ جهانی سوم می‌کوبد

یک فعال سیاسی می‌گوید امریکا با حمله به سوریه بر طبل جنگ جهانی سوم می‌کوبد.

یک فعال سوری می‌گوید امریکا با متوسل شدن به عملیات پرچم دروغین، حمله‌ای موشکی در خاک سوریه را اجرا کرده است.

ميمی اللحام، فعال سوری مقیم سیدنی، جمعه (18 فروردین 96) در گفت‌وگو با پرس تی وی گفت: «امریکایی‌ها برای اتخاذ چنین اقدامی حتی منتظر تصمیم کنگرۀ خودشان هم نماندند. آن‌ها به‌طور یک‌جانبه و برخلاف سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان عمل کردند.»

وی افزود: «زمانی که چنین اقدامی انجام می‌دهید به این معناست که دیگران را به یک جنگ جهانی دعوت می‌کنید.»

ارتش امریکا بامداد جمعه در پی فرمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، 59 موشک کروز توماهوک، به چندین هدف در پایگاه الشعیرات در استان حمص در غرب سوریه شلیک کرد.

این حمله پس از آن انجام شد که امریکا و متحدان غربی‌اش دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را مسئول حملات شیمیایی به استان ادلب قلمداد کردند. دولت سوریه قویاً این اتهام را رد کرده است.

اللحام افزود برخی از عوامل در دولت ترامپ خواهان برپایی جنگ در منطقۀ خاورمیانه هستند و از سیاست ترامپ دربارۀ سوریه راضی نیستند.

وی افزود: «بنابراین آن‌ها برای پیشبرد اهداف خود در این کشور عربی به حملات پرچم دروغین متوسل شده‌اند.»

وی افزود: «یک دولت پنهان در دولت امریکا وجود دارد و آن‌ها با اظهارات ترامپ که گفته بود امریکا نباید در جنگ سوریه مشارکت کند و بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور باید در قدرت بماند و این مردم هستند که باید دراین‌باره تصمیم بگیرند، مخالف‌اند.»

تصویری آرشیوی از زنان سوری در میان ساختمان‌های ویران‌شده در محلۀ «جورة الشياح» در شهر حمص سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وی افزود هدف امریکا «تجزیه سوریه» و «حفاظت از اسرائیل» است.

این فعال سیاسی با اشاره به واکنش بالقوۀ روسیه، ایران و سایر کشورهای دنیا به ماجراجویی امریکا در سوریه استدلال کرد: «واکنش بالقوه به این اقدام جنگ جهانی سوم» است.

وی افزود: «روسیه دو گزینه دارد: یکی این‌که وارد این مخاطره‌جویی شود و آمادگی خود را برای شروع جنگ جهانی سوم اعلام کند و یا این‌که کناره‌گیری کند و همه‌چیز را از دست بدهد.»

این فعال همچنین با اشاره به حملات شیمیایی قبلی در سوریه افزود سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) در سال 2014 تمامی تسلیحات شیمیایی دولت سوریه را از این کشور عربی خارج کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku