«دولت مستعفی یمن در تدارک حمله به بندر الحدیده»

نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن (عکس از خبرگزاری رویترز)

بنا بر گزارش‌ها، دولت مستعفی یمن و حامیان آن برای حمله به شهر بندری الحدیده دو تیپ را در شمال و جنوب این شهر مستقر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های محلی، یکی از این دو تیپ در منطقۀ میدی در 230 کیلومتری شمال الحدیده و دیگری در منطقۀ الخوخه در 130 کیلومتری جنوب آن مستقر شده‌اند تا این شهر را که دروازۀ ورود تقریباً 80 درصد از واردات مواد غذایی یمن است، به چنگ آورند.

با وجود این، دولت مستعفی یمن ادعا می‌کند هدف از این اقدام جلوگیری از قاچاق سلاح و مهمات و احتکار کمک‌های ارسالی به یمن است.

محسن خضروف، یکی از مسئولان وزارت دفاع دولت مستعفی یمن، با اشاره به خودداری سازمان ملل از نظارت بر بندر الحدیده خاطر نشان کرد اقدامات سیاسی و نظامی برای بازپس‌گیری این بندر انجام شده است و به زودی وارد مرحلۀ عملیاتی خواهد شد.

دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانۀ یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تنش‌های مداوم نظامی در یمن، به ویژه نظامی‌گری در مناطق وسیعی از سواحل غربی آن و افزایش موانع برای دسترسی‌های انسان‌دوستانه و محدود شدن جابجایی‌های غیرنظامیان، جامعه بشری را به شدت نگران کرده است.»

نمایی از بندر الحدیده  در یمن (3 فروردین 96، عکس از رویترز)

در این بیانیه آمده است اینگونه اقدامات «تنها منجر به آوارگی‌ها، ویرانی‌ها و زجر بیشتر می‌شود.»

این دفتر خاطر نشان کرد: «تیم امور انسان‌دوستانۀ یمن از تمامی طرفین درگیر و آنهایی که بر این گروه‌ها نفوذ دارند، درخواست کرد تا از ادامه فعالیت بندر الحدیده اطمینان حاصل کنند.»

این نهاد امدادرسان افزود: «این بندر در یک منطقۀ شهری پرجمعیت که محل سکونت هزاران نفر است، قرار دارد و هر گونه عملیات نظامی از زمین و هوا در مجاروت آن تبعات انسانی مخربی به بار خواهد داشت.»

این در حالیست که در حمله‌های ائتلاف تحت هدایت عربستان سعودی به نقاط مختلف یمن چندین غیرنظامی یمنی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری سبأ نت یمن، بالگردهای آپاچی سعودی با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای به ساحل الطائف در شهر الدریهمی از توابع استان الحدیده حمله کرده و دست‌کم چهار ماهیگیر یمنی را کشتند.

در حملۀ جنگنده‌های سعودی به شهر المطمه در استان الجوف نیز دو غیرنظامی یمنی کشته شدند.

ویرانی ناشی از حملۀ جت‌های سعودی به یمن (عکس از خبرگزاری فرانسه)

بمباران گذرگاه المخا در استان تعز نیز به کشته شدن یک غیرنظامی یمنی منجر شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 در حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و همچنین در تلاش به‌منظور تضعیف جنبش مردمی انصارالله، این کشور عربی را هدف حملات هوایی قرار داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون بیش از 12 هزار کشته و بالغ بر 40 هزار مجروح برجای گذاشته و به آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

در این حمله‌ها خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های یمن از جمله بیمارستان‌ها، جاده‌ها و مدارس وارد شده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku