پهپادهای اسرائیلی مزارع فلسطینی را دچار آلودگی سمی می‌کنند

اسرائیل محصولات کشاورزی فلسطینیان را در مناطق شرقی نوار غزه به مواد سمی آلوده می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادهای) اسرائیلی محصولات کشاورزی فلسطینیان را در مناطق شرقی نوار غزه به مواد سمی آلوده می‌کنند.

بر اساس آنچه سه‌شنبه از اظهارات کشاورزان فلسطینی منتشر شد مزارع خربزه، هندوانه، بامیه و گندم در مجاورت ایست بازرسی‌های اسرائیل با سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها آلوده‌شده‌اند.

به گفته کشاورزان محلی، نیروهای اسرائیلی برای جلوگیری از رویش گیاهان وحشی که مخل دید در اطراف حصارهای امنیتی خود است، از آفت‌کش‌ها استفاده می‌کنند، اما معمولاً این سموم را به ده‌ها متر آن‌طرف‌تر از مناطق هدف نیز سرایت می‌دهند تا به محصولات مزارع فلسطینیان آسیب برسانند.

وائل ثابت، از مسئولان وزارت کشاورزی غزه، با اشاره به اینکه وزارتخانۀ متبوع وی بارها خواستار مداخلۀ گروه‌های حقوق بشری برای توقف اقدامات اسرائیل شده است، افزود اسرائیل اقدام مساعدی صورت نداده و مدعی است که این کار در راستای دفع آفات و گیاهان وحشی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد که حدود 30 درصد اراضی کشاورزی نوار محصور غزه در مناطق در معرض آلودگی با سموم اسرائیلی است.

نوار غزه از سال 2007 تحت محاصره اسرائیل قرار دارد، که این امر به افت شدید کیفیت زندگی و رشد نرخ فقر و بیکاری در غزه منجر شده است.

انتقاد گروه‌های حقوق بشری از سیاست شلیک به‌قصد کشت اسرائیل

گروه حقوق بشری اسرائیلی «بتسلم» از مسئولان اسرائیلی به خاطر تشویق به سیاست شلیک به‌قصد کشت انتقاد کرده است. اظهارات گروه یاد شده پس‌ازآن منتشر شد که سربازان اسرائیلی یک زن را در بیت‌المقدس به ضرب گلوله کشتند. سربازان اسرائیلی جمعه یک زن 49 ساله به نام سهام راتب نمر را با شلیک گلوله کشتند. اسرائیلی‌ها مدعی هستند که وی قصد چاقوزنی داشته است.

این تصویر که در تاریخ نهم فروردین 1396 گرفته‌شده جسد زنی فلسطینی را نشان می‌دهد که در شهر قدیمی در شرق قدس اشغالی به ضرب گلولۀ نظامیان اسرائیلی کشته‌شده است.

به گفتۀ گروه حقوق بشری یادشده، نمر با در دست داشتن قیچی در حال نزدیک شدن به دروازۀ دمشق بوده که نظامیان اسرائیلی با شلیک گلوله وی را از پا درمی‌آورند.

بتسلم معتقد است: «دور از ذهن به نظر می‌رسد که سهام در شرایطی بوده باشد که می‌توانسته با عبور از موانع به مأموران نزدیک شده و آنان را مورد تهدید قرار دهند.»

ظرف ماه‌های گذشته، نیروهای اسرائیلی شمار زیادی از فلسطینیان را در اراضی اشغالی با این ادعا که آنان قصد حمله به اسرائیلی‌ها را داشته‌اند هدف شلیک مرگبار قرار داده‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در ماه ژانویه از شمار فزاینده مسئولان اسرائیلی که نیروهای خود را تشویق به قتل فلسطینیان می‌کنند حتی درصورتی‌که تهدیدی نباشند، ابراز نگرانی شدید کرد.

براثر موج تازۀ خشونت‌ها که از اکتبر سال گذشتۀ میلادی شکل‌گرفته است دست‌کم 287 فلسطینی توسط نظامیان اسرائیلی کشته‌شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku