پنتاگون : 20 حمله هوایی امریکا در یمن

دانش آموزان یمنی در حال ورود به کلاس‌های موقت درس در بندر حدیده یمن (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ارتش امریکا مدعی است از دهم اسفند 95 و در جریان جنگ ویرانگر در یمن مواضع تروریست‌ها در این کشور عربی را هدف 20 حملۀ هوایی قرار داده است.

پنتاگون دوشنبه وعده داد به این حملات در کشور فقرزده یمن که همزمان  هدف حملات هوایی جنگنده‌های سعودی است، ادامه خواهد داد.

جف دیویس، سخنگوی پنتاگون با اعلام این خبر درعین‌حال به محل دقیق این حملات هوایی و یا اهداف موردنظری که  مواضع تروریست های القاعده در شبه‌جزیره عربستان خوانده می شود(AQAP)، اشاره‌ای نکرد.

وی افزود: «ما به هدف قرار دادن مواضع القاعده در یمن ادامه می‌دهیم و این حملات در راستای در هم کوبیدن این سازمان تروریستی که تهدیدی جدی علیه امریکاست انجام می‌شود.»

امریکا در پی پیروزی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا حضور نظامی خود را در یمن به بهانۀ مبارزه با تروریست‌های تکفیری القاعده تقویت کرده است.

در همین حال نیروهای ارتش یمن و جنبش حوثی در واکنش به تجاوزات عربستان سعودی علیه مردم یمن، مواضع نیروهای نظامی سعودی و مزدورانشان را هدف قرار داده‌اند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 در حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و همچنین در تلاش به‌منظور تضعیف جنبش مردمی انصار الله، این کشور عربی را هدف حملات هوایی قرار داده است.

طبق آمارهای جدید، جنگ یمن تاکنون بیش از 12 هزار کشته به‌جا گذاشته است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku