افزایش 60 درصدی حقوق خلبانان جنگی سعودی

افسران نیروی هوایی ارتش عربستان سعودی درجلوی یک فروند جنگندۀ پیشرفته F-15SA در جریان یک مراسم (عکس از خبرگزاری فرانسه)

 درحالی‌که بمباران مردم بی‌دفاع یمن توسط جنگنده‌های سعودی وارد سومین سال خود می‌شود،  رژیم ریاض حقوق خلبانان  جنگی نیروی هوایی خود را بیش از 60 درصد افزایش داده است.

به گزارش رسانه‌های سعودی، کابینۀ رژیم پادشاهی عربستان سعودی با اصلاح قوانینی حقوق پایۀ تمامی خلبانان افسران فعال در بخش تسلیحات جنگی را 35 درصد افزایش داده است. مطابق با این اصلاح قوانین، حقوق خلبانان جت‌های جنگنده و افسران سیستم‌های جنگ‌افزاری این هواپیماها 60  درصد افزایش خواهد یافت.

در این گزارش به دلیل اتخاذ چنین تصمیمی از سوی کابینه رژیم ریاض که در ماه‌های اخیر سیاست‌های ریاضتی را اجرا کرده، اشاره‌ای نشده است.

ریاض به دلیل کسری بودجۀ 100 میلیارد دلاری‌اش که در پی کاهش شدید بهای نفت و همچنین هزینه‌های سنگین جنگی به وجود آمده با بحران اقتصادی جدی روبروست. بخش هنگفتی از هزینه‌های جنگی عربستان سعودی در جنگ علیه یمن مصرف می‌شود.

ستونی از دود در صنعا پایتخت یمن که در پی حمله هوایی عربستان به آسمان به پا خاسته است.(عکس آرشیوی)

عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 در حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و همچنین در تلاش به‌منظور تضعیف جنبش مردمی انصار الله، این کشور عربی را هدف حملات هوایی قرار داده است.

گروه موسوم به مرکز قانونی حقوق و توسعۀ یمن اعلام کرده است در تجاوز نظامی عربستان سعودی علیه این کشور فقیر عربی بیش از 12 هزار و 40 یمنی، ازجمله 2 هزار و 568 کودک و یک هزار و 870 زن، کشته و دستکم 20 هزار نفر زخمی شده‌اند.

 

 اتحادیۀ اروپا: یمن جنگی فراموش‌شده

در همین حال فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا دوشنبه در نشست وزیران این اتحادیه هشدار داد اوضاع در یمن به‌گونه‌ای شده است که این بحران در آستانۀ تبدیل‌شدن به «مناقشه‌ای فراموش‌شده» است.

موگرینی افزود: «قطعاً این بحران برای اتحادیۀ اروپا چه از منظر انسان دوستانه و چه ازلحاظ سیاسی فراموش‌شدنی نیست.»

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا در حال پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران در نشستی درلوگزامبورگ (15 فروردین 95)

این مقام اروپایی یادآور شد: «این بحران ممکن است عواقب انسانی و امنیتی جدی را برای کل منطقه به همراه داشته باشد.»

موگرینی این سخنان را یک روز پس‌ازآن بیان کرد که یمن با ارسال نامه‌ای به اتحادیۀ اروپا از این اتحادیه 28 عضوی خواسته بود تا ریاض را برای توقف مداخلۀ نظامی مرگبارش به یمن و محاصره غیرانسانی ملت فقرزده این کشور تحت‌فشار قرار دهد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku