News   /   آمريکا   /   تلگرام

دیوید فریدمن به‌عنوان سفیر جدید امریکا در تل‌آویو سوگند یاد کرد

مراسم تحلیف دیوید فریدمن، سفیر جدید امریکا در تل‌آویو در واشنگتن دی سی، پایتخت امریکا، برگزار شد، 9 فروردین 1396 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

دیوید فریدمن، که یکی از طرفداران پروپاقرص شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین است، به‌عنوان سفیر جدید امریکا در تل‌آویو سوگند یاد کرد.

مراسم تحلیف فریدمن چهارشنبه (9 فروردین) حدود یک هفته پس از تأیید در سنای امریکا با حضور مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور این کشور، برگزار شد.

پنس در این مراسم گفت: «یکی از آشکارترین نشانه‌های تعهد رئیس‌جمهور به اسرائیل و مردمش در انتخاب دیوید فریدمن به‌عنوان سفیر امریکا در اسرائیل نمایان شد.»

فریدمن که زمانی وکیل ترامپ بود، از منتقدان راه‌حل دو کشور و طرفدار شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی است. وی همچنین از طرفداران ایدۀ انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به شرق بیت‌المقدس است.

پنس افزود: «رئیس‌جمهور ایالات متحدۀ امریکا دوست مادام‌العمر اسرائیل و ساکنان یهودی آن است و در دورۀ زمامداری وی دنیا این را خواهد فهمید که امریکا در کنار اسرائیل است.»

پنس یکشنبه (6 فروردین) در نشست سیاست‌گذاری آیپک در واشنگتن دی سی از «جدیت» ترامپ دربارۀ انتقال سفارت امریکا به قدس خبر داد.

تندروهای اسرائیلی هم‌زمان با آغاز دوران ریاست‌جمهوری ترامپ اجرای سیاست‌های غیرقانونی و دستور کار انتقال سفارت از تل‌آویو را تقویت کرده‌اند. مقام‌های فلسطینی و سیاستمداران برجستۀ امریکایی دربارۀ این اقدام هشدار داده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

فریدمن در رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 میلادی در امریکا مشاور ترامپ در امور روابط امریکا- اسرائیل بود.

وی که فرزند یک خاخام ارتودوکس است پیشینۀ سیاسی ندارد. حدود 600 خاخام امریکایی ماه گذشتۀ میلادی در اعتراض به انتصاب وی به‌عنوان سفیر امریکا طوماری را امضا کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ضمن استقبال از انتصاب فریدمن در پیامی توییتری گفته بود «وی به‌عنوان نمایندۀ رئیس‌جمهور ترامپ و دوست صمیمی اسرائیل به گرمی مورد استقبال قرار خواهد گرفت.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku