News   /   اروپا   /   تلگرام

قطر 5 میلیارد پوند در بریتانیا سرمایه‌گذاری می‌کند

عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست‌وزیر قطر، در نشست سرمایه‌گذاری و تجارت بریتانیا (عکس از رویترز)

عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست‌وزیر قطر، اعلام کرده این کشور در پنج سال آینده پنج میلیارد پوند در بریتانیا سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی دوشنبه در سخنانی در نشست سرمایه‌گذاری و تجارت قطر و بریتانیا گفت: «دوحه این مبلغ را طی پنج سال آینده از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف و شرکای مربوطه در قطر، در بریتانیا سرمایه‌گذاری می‌کند.»

نخست‌وزیر قطر در این نشست که بیش از 400 تن از تجار و مقامات بلندپایۀ قطری و بریتانیایی در آن شرکت کرده‌اند، افزود: «این 5 میلیارد پوند (معادل 6.23 میلیارد دلار و 5.8 میلیارد یورو) در بخش‌های انرژی، مسکن، فناوری دیجیتال ، زیرساخت‌ها و خدمات سرمایه‌گذاری می‌شود.»

قطر که تاکنون بیش از 40 میلیارد پوند در بریتانیا سرمایه‌گذاری کرده است، مالک فروشگاه معروف هرودس است، 95 درصد سهام بنای مرتفع شارد را در لندن در اختیار دارد و در یک میدان گاز طبیعی در جنوب ولز سرمایه‌گذاری کرده است. این کشور همچنین بعد از المپیک 2012 لندن، دهکده المپیک را خریده است.

این کشور همچنین قصد دارد ساختمان قدیمی سفارت امریکا در لندن را به یک هتل اختصاصی تبدیل کند.

لیام فاکس، وزیر تجارت بریتانیا، در نشست سرمایه‌گذاری و تجارت بریتانیا (عکس از رویترز)

لیام فاکس، وزیر تجارت بریتانیا، نیز در این نشست حاضر بود. وی در سخنانی تأکید کرد بریتانیا به‌رغم خروج از اتحادیۀ اروپا همچنان پذیرای تجار و سرمایه‌گذاران است.

فاکس افزود قطر یکی از شرکای تجاری ایده‌آل برای بریتانیا پس از برگزیت خواهد بود.

فاکس گفت تمایل قطر به ایجاد تنوع در اقتصاد خود و نیاز بریتانیا به فروش خدمات تخصصی خود در سراسر جهان به این معناست که انجام معاملات تجاری بین دو کشور منجر به ایجاد یک وضعیت برد – برد می‌شود.

قرار است ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، روند خروج از اتحادیۀ اروپا را به‌طور رسمی از چهارشنبه آغاز کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku