روسیه: ادعای محاصره و حملۀ قریب‌الوقوع به رقه صحت ندارد

شهر رقۀ سوریه حدود 4 سال پیش سقوط کرد.

ارتش روسیه ادعای فرانسه را مبنی بر اینکه شهر رقه، پایتخت خودخواندۀ داعش در سوریه توسط سربازانی محاصره شده که خود را برای حمله به آن آماده می‌کنند، رد کرد.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی ارتش روسیه، شنبه تأکید کرد این ادعای فرانسه «هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد».

ژان ایو لو دریان، وزیر دفاع فرانسه، جمعه گفته بود رقه عملاً «به محاصره درآمده است» و نبرد برای خارج کردن آن از کنترل داعش «در روزهای آینده آغاز خواهد شد».

سخنگوی ارتش روسیه گفت خوش‌بینی وزیر دفاع فرانسه دربارۀ محاصرۀ رقه هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد؛ هر کارشناس نظامی می‌داند که آزادی رقه برای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش آسان نیست.

کوناشنکوف افزود زمان عملیات آزادی رقه و اقدامات لازم در این خصوص به توانایی هماهنگی تمام نیروهایی بستگی دارد که در سوریه با تروریسم بین‌المللی مبارزه می‌کنند.

(موقعیت شهر رقۀ سوریه را در نقشۀ زیر ببینید)

 سخنگوی ارتش روسیه تصریح کرد باور اینکه حتی شهر موصل، پایتخت خودخواندۀ داعش در عراق، در سال جاری میلادی به‌طور کامل آزاد خواهد شد نیز بسیار خوش‌بینانه است.

نیروهای ارتش عراق سه ماه پیش کنترل شرق موصل را پس از 100 روز مبارزۀ بی‌امان در دست گرفتند و از یکم اسفند نیز پیشروی به سمت غرب این شهر را آغاز کرده‌اند.

ائتلافی کردی-عربی که از حمایت امریکا برخوردار است، تلاش برای محاصرۀ رقه را از چند ماه پیش آغاز کرده اما اعلام نکرده است که عملیات آزادسازی این شهر چه زمانی آغاز خواهد شد.

طلال سلو، سخنگوی گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه دربارۀ محاصرۀ رقه گفته است هنوز کارهایی هست که باید انجام شوند.

سلو افزود عملیات محاصرۀ رقه چند هفته به طول خواهد انجامید و پس از آن، عملیات آزادسازی این شهر از دست داعش رسماً آغاز می‌شود.

یک دیپلمات اروپایی که نخواسته نامش فاش شود نیز گفته است وضعیت تهاجم برای محاصرۀ رقه همچنان «پیچیده» باقی مانده است.

شهر رقه که رود مهم فرات از کنار آن می‌گذرد، در نیمۀ شمالی سوریه واقع شده و حدود 4 سال پیش سقوط کرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku