رهبر انصارالله: عربستان سعودی در جنگ یمن به اهداف خود دست نیافته است

عبدالمالک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن

رهبر جنبش انصار الله یمن تصریح کرده است عربستان سعودی باوجود حملات بی‌امان به این کشور، در دستیابی به اهداف خود ناکام بوده است.

عبدالمالک بدرالدین الحوثی روز شنبه (5 فروردین 1396) در دومین سالروز آغاز جنگ عربستان سعودی علیه یمن تأکید کرد حملات روزانۀ سعودی‌ها به یمن چیزی کمتر از جرائم جنگی ندارد.

حوثی در ادامه گفت سعودی‌ها، با حمایت چند کشور جهان و منطقه، از مهلک‌ترین تسلیحات علیه مردم در یمن استفاده می‌کنند.

گروه‌های مختلف بین‌المللی حقوق بشر گزارش‌هایی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد عربستان سعودی در جنگ علیه یمن از بمب‌های خوشه‌ای و دیگر تسلیحات ممنوعه و غیرمتعارف استفاده کرده است.

رهبر انصار الله همچنین از عربستان سعودی در ارتباط با تخریب و ویران کردن زیرساخت‌های یمن ازجمله مدارس و بیمارستان‌ها انتقاد کرد.

تصویری از یک مدرسه که در یکی از حملات هوایی عربستان سعودی به شهر تعز در جنوب یمن تخریب شده است . (26 اسفند 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)

الحوثی با بیان این‌که تجاوز عربستان سعودی تنها به هدف اسرائیل در ایجاد بی‌ثباتی در منطقه کمک می‌کند، از مردم یمن به خاطر ایستادگی و حفظ کرامت این کشور تشکر کرد.

عربستان سعودی از شش فروردین 1394 در حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و همچنین در تلاش به منظور تضعیف جنبش مردمی انصارالله، این کشور عربی را هدف حملات هوایی قرار داده است.

گروه موسوم به مرکز قانونی حقوق و توسعۀ یمن روز شنبه اعلام کرد در حملۀ نظامی عربستان سعودی علیه این کشور فقیر عربی بیش از 12 هزار و 40 یمنی، ازجمله 2 هزار و 568 کودک و 1 هزار و 870 زن، کشته و دست‌کم 20 هزار نفر زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، از آغاز تجاوزات نظامی عربستان سعودی، 757 مدرسه و بنیاد، 111 مرکز دانشگاهی، 271 کارخانه و هزار و 520 پل و جاده در یمن تخریب و ویران شده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku