News   /   اروپا

روزنامۀ انگلیسی: مهاجم لندن 4 سال در عربستان بوده است

استقرار نیروهای پلیس بریتانیا در اطراف ساختمان مجلس این کشور در لندن (3 فروردین 96، عکس از خبرگزاری فرانسه)

بنا بر گزارش‌ها، مهاجم حملۀ تروریستی اخیر در پایتخت بریتانیا که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، به مدت چهار سال در عربستان سعودی اقامت داشته است.

روزنامۀ انگلیسی سان روز جمعه با استناد به رزومۀ شغلی خالد مسعود، مهاجم 52 سالۀ حملۀ اخیر در شهر لندن، از این موضوع پرده برداشت.

بنا بر گزارش‌ها، مسعود نخستین بار در 19 سالگی در سال 1983 با حکم دادگاه مواجه شده بود و تا سال 2003 در چندین پروندۀ جنایی دست داشت. یک سال پس از آن، وی مدرک تدریس زبان تسول را به دست آورد که به او اجازه داد در سال 2005 به عنوان مدرس زبان انگلیسی در شهر سعودی ینبع مشغول شود. وی پس از آن در ادارۀ کل هواپیمایی غیرنظامی عربستان در شهر جده مشغول تدریس شد. 

وی پنج ماه بعد از بازگشت به بریتانیا در بهار 2009، به‌عنوان مدرس ارشد زبان انگلیسی در کالج آموزش تافل در منطقه لوتن مشغول به کار ‌شد.

خالد مسعود، مهاجم 52 سالۀ حملۀ تروریستی در شهر لندن (عکس از پلیس بریتانیا)

سفارت عربستان سعودی در لندن روز جمعه در توییتری اعلام کرد مسعود در این بازۀ زمانی چهار ساله تحت نظر دستگاه‌های امنیتی نبوده و «هیچ سابقۀ کیفری در عربستان سعودی» نداشته است.

به گزارش روزنامۀ انگلیسی گاردین، نام اصلی خالد مسعود قبل از گرویدنش به اسلام «آدرین راسل آجائو» بوده است.

در همین حال، مارک راولی، فرماندۀ واحد مبارزه با تروریسم در اسکاتلندیارد، گفت:«تحقیقات ما درباره انگیزه خالد مسعود در رابطه با این حمله و حواشی مرتبط با آن ادامه دارد.»

ساکنان لندن با قرار دادن شاخه‌های گل در اطراف ساختمان مجلس به قربانیان این حمله ادای احترام کردند. (عکس از رویترز)

این مقام بلندپایۀ اسکاتلندیارد افزود: «هرچند نشانی از تهدیدهای بیشتر وجود ندارد اما می‌خواهیم بدانیم آیا او به‌تنهایی دست به چنین اقدامی زده، یا از سوی یک گروه تروریستی الهام گرفته و یا سایرین او را تحریک کرده‌اند.»

به گفتۀ راولی، در این حملۀ تروریستی که چهار کشته بر جای گذاشت، دست‌کم 50 نفر مصدوم شدند که حال 31 نفر از آنان وخیم است.

خالد مسعود چهارشنبۀ هفتۀ گذشته با خودروی خود عابرانی را که در پیاده‌روی پل وست‌مینستر در حال حرکت بودند، زیر گرفت و پس از کوبیدن خودروی خود به حصارهای اطراف ساختمان مجلس با چاقو یک مأمور پلیس را کشت.

این بریتانیایی 52 ساله به ضرب گلولۀ نیروهای پلیس این کشور کشته شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku