News   /   ايران   /   تلگرام

مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا: مذاکرۀ مجدد بر سر برجام، غیرممکن است

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا

مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا ضمن دفاع از توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 تأکید کرد مذاکرۀ مجدد بر سر برنامۀ جامع اقدام مشترک (برجام)، غیرممکن است.

فدریکا موگرینی، دوشنبه در سخنرانی خود در یک کنفرانس بین‌المللی در واشنگتن در مورد «سیاست هسته‌ای» در مورد احتمال مذاکرۀ مجدد در مورد بخش‌هایی از توافق هسته‌ای با ایران گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون پنج بار پایبندی ایران را به تعهداتش در توافق هسته‌ای تائید کرده است... معتقدم که برجام باید به‌طور کامل اجرا شود و توافقی نیست که بتوان یک بخش آن را به مذاکره [مجدد] گذاشت.»

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا روز دوشنبه در جریان دیدار با نخست‌وزیر عراق در کاخ سفید بار دیگر از دولت پیشین ایالات متحده به خاطر امضای برجام انتقاد کرده بود. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا ضمن تأکید بر ضرورت پایبندی به توافق هسته‌ای با ایران، در مورد ابراز مخالفت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا با برجام گفت: «اکنون نگاه متفاوتی در واشنگتن (در مورد برجام) هست، اما واقعیاتی وجود دارند که نمی‌توان انکار کرد.»

موگرینی با اشاره به جلسات مداوم کمیتۀ برجام و نظارت بر روند اجرای آن افزود: «توافق هسته‌ای ایران موردحمایت سازمان ملل متحد قرار گرفته و در شورای امنیت هم تائید شده است؛ بنابراین بگذارید مثل همیشه به‌صراحت بگویم که این توافقی است که به‌کل جامعه بین‌الملل تعلق دارد و اروپایی‌ها مصمم به حفظ آن هستند، چراکه اجرای کامل و دقیق آن کلید امنیت ماست.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، برجام را محصول «دیپلماسی چندجانبه» دانست و گفت: «این مسیری است که ما اروپایی‌ها می‌خواهیم ادامه دهیم. ازسرگیری تقابل میان قدرت‌های جهانی، به نفع هیچ‌کس نیست و تنها امنیتمان را کاهش و ما را بیشتر در معرض تهدیدات قرار می‌دهد.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku