News   /   اروپا   /   تلگرام

روسیه سفیر جدید اسرائیل را برای توضیح دربارۀ حمله به سوریه احضار کرد

گری کورِن، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو (چپ) در حال تقدیم اعتبارنامۀ خود به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کاخ کرملین، 26 اسفند 1395 (عکس از توییتر)

در پی حملات هوایی جنگنده‌های اسرائیلی در سوریه و نقض حریم هوایی این کشور، روسیه سفیر جدید اسرائیل را برای ادای توضیح و روشن شدن موضوع، احضار کرده است.

به نوشتۀ رسانه‌های اسرائیلی، گری کورِن، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو، جمعه یک روز پس از تقدیم اعتبارنامۀ خود به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه احضار شده است.

ارتش سوریه، جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی وارد حریم هوایی سوریه شده‌اند و مواضع ارتش این کشور را در مسیر پالمیرا هدف قرار داده‌اند.

در این بیانیه تأکید شده که حملات هوایی اسرائیل با هدف تضعیف ارتش سوریه در مقابل گروه‌های تروریستی تکفیری صورت می‌گیرد.

ارتش سوریه افزود حملات اسرائیل به‌منظور بالا بردن روحیۀ تروریست‌های داعش و منحرف کردن توجه‌ها از پیروزی‌های ارتش سوریه در برابر گروه‌های تروریستی انجام می‌شود.

در این بیانیه همچنین آمده است ارتش سوریه موفق شده یکی از هواپیماهای اسرائیلی را سرنگون کند هرچند، تل‌آویو این موضوع را تکذیب کرده است.

اسرائیل تاکنون بارها حملات هوایی علیه مواضع ارتش سوریه در خاک این کشور انجام داده، اما به‌ندرت به این موضوع اذعان کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای برای توجیه این حملاتِ تحریک‌آمیز ادعا کرد که جنگنده‌های اسرائیلی کاروان جنبش حزب‌الله لبنان را در سوریه هدف قرار داده است.

نتانیاهو ادعا کرد این حمله برای جلوگیری از انتقال سلاح‌های پیشرفته برای حزب‌الله صورت گرفته است.

حزب‌الله ارتش سوریه را در مبارزات علیه گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی یاری می‌دهد. این جنبش اعلام کرده است اسرائیل از تروریست‌های تکفیری فعال در خاورمیانه حمایت می‌کند.

تقویت حضور نیروهای سوریه در بلندی‌های جولان

در پی حملۀ هوایی اخیر اسرائیل در سوریه، دمشق حضور نیروهای امنیتی خود را در استان قنیطره در جنوب غرب این کشور که بخش‌هایی از منطقۀ بلندی‌های جولان را نیز در برمی‌گیرد، افزایش داده است. (ویدئوی بالا)

از سال 1967 میان رژیم صهیونیستی و سوریه بر سر بلندی‌های جولان سوریه درگیری‌هایی رخ داده است. اسرائیل بخش‌هایی از جولان را اشغال کرده است. 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku