تجاوز اسرائیل به حریم هوایی سوریه؛ اعتراض دمشق به سازمان ملل

دولت سوریه اعتراض خود را در قبال تجاوز جت‌های اسرائیلی به حریم هوایی این کشور به سازمان ملل اعلام کرده است. (تصویر آرشیوی)

دولت سوریه ضمن محکوم کردن تجاوز جنگنده‌های رژیم اسرائیل به حریم هوایی این کشور، اعتراض خود را به سازمان ملل اعلام کرده است.

وزارت امور خارجۀ سوریه روز جمعه با ارسال دو پیام جداگانه به دبیر کل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل، تجاوز جنگنده‌های اسرائیلی را «نقض صریح قوانین و مقررات سازمان ملل و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه» خواند و آن را محکوم کرد.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجۀ سوریه، اینگونه حمله‌ها با هدف تقویت روحیۀ ضعیف تروریست‌ها و جبران ناکامی‌های آنان در برابر ارتش سوریه انجام می‌شود.

در بخش دیگری از این پیام آمده است اسرائیل با طرح ادعاهای واهی در پی توجیه تلاش‌های گمراه‌کننده و مذبوحانه خود در قبال اشغال غیرقانونی بلندی‌های جولان سوریه، اراضی فلسطین و جنوب لبنان است.

دولت دمشق همچنین از سازمان ملل خواست اسرائیل را محکوم کرده و این رژیم را به توقف حمایت از تروریست‌ها در سوریه و پایبندی آن به قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص مبارزه با تروریسم و نیز قطعنامه 2253 این سازمان مبنی بر خروج از بلندی‌های اشغالی جولان وادار سازد.

جنگنده‌های ارتش رژیم اسرائیل (تصویر آرشیوی)

خبرگزاری رسمی سوریه روز جمعه به نقل از ستاد فرماندهی ارتش گزارش داد چهار فروند جنگندۀ اسرائیلی با نقض حریم هوایی سوریه یکی از مواضع نظامی این کشور عربی را در نزدیکی پالمیرا در حومۀ شرقی حمص هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، پدافند هوایی سوریه دو جنگندۀ اسرائیلی را هدف قرار داده که یکی از آن‌ها در سرزمین‌های اشغالی سقوط کرده است.

ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد چندین «موشک ضد هوایی از سوریه» شلیک شد ولی هیچ‌یک از این موشک‌ها به هدف اصابت نکرد.

رسانه‌های اسرائیلی نیز مدعی شده بودند که این جنگنده‌ها کاروان تسلیحاتی جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان را – که با گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه مبارزه می‌کند - در خاک این کشور جنگ‌زده هدف قرار داده‌اند.

دولت دمشق بارها اعلام کرده است که اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی‌اش از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. بعلاوه ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku