نظامیان اسرائیلی یک نوجوان فلسطینی را در کرانۀ باختری کشتند

یک نوجوان فلسطینی بر اثر اصابت گلولۀ نظامیان صهیونیستی کشته شد.

یک نوجوان فلسطینی براثر اصابت گلولۀ نظامیان رژیم صهیونیستی در جنوب کرانۀ اشغال‌شده باختری شهید شد.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرده است مراد یوسف ابو قاضی، 16 ساله، که نزدیک شهر الخلیل از ناحیه سینه هدف اصابت گلولۀ نیروهای اسرائیلی قرار گرفته بود، ساعت 9:00 صبح روز جمعه به وقت محلی در بیمارستان الحالی، به علت شدت جراحات وارده درگذشت.

1

بر اساس این بیانیه، قربانی چند ساعت قبل‌تر در اردوگاه آوارگان العروب در جریان تیراندازی نظامیان اسرائیلی به گروهی از جوانان معترض زخمی شده بود.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین در این بیانیه از زخمی شدن یک نوجوان 17 سالۀ فلسطینی به نام سیف سلیم رشدی در این حمله خبر داد.

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل نیز اعزام نظامیان اسرائیلی به محل و حملۀ آنان به جوانان معترض را تأیید کرده و مدعی شده است معترضان به خودروهای در حال حرکت در جاده‌ای در مجاورت اردوگاه، «بمب‌های آتش‌زا»  پرتاب می‌کردند.

این در حالی است که گزارش رسانه‌های مختلف فلسطینی نشان می‌دهد معترضان هنگام تیراندازی نظامیان اسرائیلی در حال پرتاب سنگ هستند.

نیروهای نظامی و شهرک‌نشینان اسرائیلی در ماههای گذشته شمار زیادی از فلسطینی‌ها را به خاطر آنچه تلاش برای حمله به اسرائیلی‌ها می‌نامند، هدف گلوله قرار داده و کشته‌اند.

تصویری از نیروهای اسرائیلی در الخلیل در کرانه باختری اشغالی (عکس ازخبرگزاری فرانسه)
تصویری از نیروهای اسرائیلی در الخلیل در کرانه باختری اشغالی (عکس ازخبرگزاری فرانسه)

اراضی اشغال‌شدۀ فلسطین از آگوست 2015 میلادی (مرداد 1394)، با اقدامات اسرائیل در محدودیت ورود نمازگزاران فلسطینی به محوطۀ مسجدالاقصی در شرق بیت‌المقدس، شاهد تنش و درگیری بوده است.

تل‌آویو برای متوقف کردن اعتراض‌ فلسطینیان، سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای اعمال کرده است که ازجملۀ آن‌ها می‎توان به ممنوعیت برگزاری نماز در مسجدالاقصی برای افراد کمتر از 40 سال، بازداشت‌های بدون حکم قضایی و سرکوب و ارعاب معترضان فلسطینی با شلیک گلوله‎های جنگی اشاره کرد.

از آغاز اکتبر 2015 (9 مهر 1394) تاکنون، دست‌کم 285 فلسطینی توسط نیروهای رژیم اسرائیل در تنش و درگیری‌ها کشته شده‌اند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku