«املاک قطری‌ها در لندن سه برابر املاک ملکۀ انگلیس است»

الیزابت دوم، ملکۀ بریتانیا در مسیر بازگشت به کاخ باکینگهام از ساختمان پارلمان در لندن، (تصویر آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

روزنامۀ دیلی تلگراف انگلیس با استناد به «داده‌های جدید» گزارش داد املاک سرمایه‌گذاران قطری در لندن سه برابر بیشتر از املاک ملکۀ انگلیس است.

بر اساس تحقیق جدید شرکت تحقیقاتی داتشا، «گروه سرمایه‌گذاری کناری وارف» متعلق به قطر هولدینگز، زیرمجموعۀ سازمان سرمایه‌گذاری قطر، بزرگ‌ترین ملک قطری‌ها در لندن محسوب می‌شود.

مقایسۀ املاک در لندن بر اساس میلیون فوت‌مربع (منبع: شرکت تحقیقاتی داتشا)

به نوشتۀ دیلی تلگراف، سرمایه‌گذاران قطری طی ده سال اخیر جزء بزرگ‌ترین ملاکان پایتخت بریتانیا قرار گرفته‌اند به‌طوری‌که در حال حاضر تملک 24 میلیون فوت مربع از املاک و مستغلات لندن را در اختیار دارند که تقریباً 22 میلیون فوت مربع آن متعلق به سازمان سرمایه‌‌گذاری قطر است.

این در حالی است که ملکۀ انگلیس حدود 7.3 میلیون فوت مربع از املاک و مستغلات لندن را در تملک دارد.

دولت قطر نیز مالک 1.8 میلیون فوت مربع از املاک و مستغلات پایتخت انگلیس است که از املاک شبکۀ حمل‌ونقل و راه‌آهن این شهر بیشتر است.

شیخ حمد بن جاسم بن جابر آل ثانی، رئیس سابق سازمان سرمایه‌گذاری قطر چندی پیش گفت سرمایه‌گذاری قطری‌ها در بریتانیا به 30 میلیارد پوند رسیده است.

آسمان‌خراش شیشه‌ای و مخروطی‌شکل شارد در لندن متعلق به سازمان سرمایه‌‌گذاری قطر

سازمان سرمایه‌گذاری قطر همچنین مالکیت املاک پر ارزشی ازجمله چلسی باراکس، دهکدۀ المپیک و آسمان‌خراش شیشه‌ای شارد را بر عهده دارد که در تجاری‌ترین و گران‌ترین مناطق لندن واقع شده‌اند.

مشاوران قطری استدلال می‌کنند با توجه به نزدیکی مواضع و سیاست‌های لندن و دوحه و همچنین با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مناسب بریتانیا، این کشور می‌تواند محلی امن برای سرمایه‌گذاری خارجی قطری‌ها باشد.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku