News   /   آسيا   /   تلگرام

تهدید گروه طرفدار داعش برای حمله به تاج‌محلِ هند

به دنبال انتشار این تهدید دولت هند تدابیر امنیتی را در اطراف بنای تاج محل افزایش داده است.

رسانه های هند گزارش دادند یک گروه طرفدار داعش تهدید کرده است در تدارک حمله به بنای تاریخی و گردشگری تاج محل است. 

به دنبال انتشار این تهدید دولت هند تدابیر امنیتی را در اطراف بنای تاج محل افزایش داده است. 

گروه تروریستی داعش پیش‌تر نیز تهدید کرده بود که در هند عملیات تروریستی انجام می‌دهد.

داعش اوایل سال گذشته با انتشار ویدئویی، همزیستی مسلمانان هند و هندوها را مضحک خوانده و اعلام کرده است در حال برنامه‌ریزی برای عملیات در ایالت گجرات، صنعتی‌ترین منطقه در غرب هند است.

سال گذشته نیز پس‌ازاینکه یک مظنون داعشی به نام «سیف‌الله» در شهر لکهنو، مرکز ایالت اوتارپرادش هند به دست پلیس کشته شد، یکی دیگر از گروه‌های رسانه‌ای طرفدار داعش تهدید کرد این گروه تکفیری به هند حمله می‌کند. هرچند این گروه رسانه‌ای سیف‌الله را «سرباز داعش از هند» خوانده اما ارتباط وی با داعش به‌طورقطع اثبات نشده است.

تصویر آرشیوی از تروریست‌های داعش

بنا بر اعلام سازمان‌های امنیتی، 75 هندی تاکنون به داعش ملحق شده‌اند که 45 تن از آنان از هند به سرزمین‌های تحت کنترل داعش رفته‌اند و بقیه هندی‌هایی هستند که در خارج این کشور به سر می‌بردند.

سازمان‌های امنیتی هند به‌منظور جلوگیری از ترویج افراط‌گرایی و پیوستن جوانان به داعش از طریق برنامه‌های اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند.

در اواخر سال 1394 گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه پیام‌های داعش به زبان‌های محلی هند ازجمله هندی، اردو، گجراتی و تامیلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

دولت هند چندی پیش ده‌ها وب‌سایت که گفته‌شده از داعش حمایت کرده بودند را به دلیل ترغیب جوانان به افراط‌گرایی مسدود و شماری را در همین رابطه دستگیر کرد.

گروه تروریستی داعش پس از تصرف مناطقی در عراق و سوریه و تثبیت خود، شاخه‌هایی را در لیبی، صحرای سینای مصر، اردن، افغانستان، نیجریه، جنوب شرق آسیا و غرب آفریقا تأسیس کرد.

با توجه به وجود اقلیتی 160 میلیون نفری از مسلمانان در هند به نظر می‌رسد این گروه تروریستی در نظر دارد پایگاهی نیز در هند تشکیل دهد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی‌ فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku