المسیره: بالگرد ائتلاف سعودی در استان الحدیده سرنگون شد

بالگرد آپاچی ارتش امارات (تصویر آرشیوی)

بنا بر گزارش‌ها، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک بالگرد آپاچی ائتلاف تحت هدایت عربستان سعودی را در استان الحدیده واقع در غرب یمن سرنگون کرده‌اند.

شبکۀ تلویزیونی المسیره یمن روز پنج‌شنبه گزارش داد این بالگرد در منطقه الجاح در شهر بیت الفقیه واقع در جنوب استان الحدیده ساقط شده است.

یمنی‌ها ششم بهمن (25 ژانویه) نیز یک بالگرد ائتلاف سعودی را در منطقۀ الذباب در استان تعز هدف قرار دادند.

المسیره افزود مبارزان یمنی در عملیات خود در منطقۀ جیزان واقع در جنوب عربستان 10 سرباز سعودی را به هلاکت رسانده‌اند.

نیروهای یمنی حملۀ مزدوران سعودی را در گذرگاه مرزی علب در نزدیکی نجران دفع و تلفات سنگینی بر آنها وارد کردند. در گذرگاه مری الخضراء نیز شماری از نیروهای ائتلاف تحت هدایت عربستان بر اثر انفجار مین کشته و زخمی شدند.

نمایی از حملۀ نیروهای یمنی به یک پایگاه نظامی عربستان (عکس از المسیره)

در همین حال، یک منبع نظامی یمنی خاطر نشان کرد: «ارتش وکمیته‌های مردمی مواضع نظامیان عربستانی را در منطقه الهرم و شرق الشبکه (در عربستان سعودی) هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار دادند.»

این منبع افزود شماری از مزدوران طرفدار عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، در شهر نهم در استان کشته و زخمی شده‌اند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که یک سرباز اماراتی به نام سلیمان الزعابی در یمن کشته شده است. گفته می‌شود از زمان شروع عملیات نظامی در یمن حدود 85 سرباز اماراتی کشته شده‌اند.

تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن که از حدود دو سال پیش آغاز شده است تاکنون بیش از 12 هزار کشته و بالغ بر 40 هزار مجروح برجای گذاشته است.

در این حمله‌ها خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های یمن از جمله بیمارستان‌ها، جاده‌ها و مدارس وارد شده است.

رژیم آل‌سعود حمله‌های خود به خاک این کشور عربی فقیر را با هدف حمایت از عبدربه منصور هادی و همچنین تضعیف جنبش مردمی انصارالله آغاز کرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku