News   /   اروپا   /   تلگرام

نظرسنجی‌ها حاکیست رهبر ضد اسلامی هلند در انتخابات مغلوب شد

مارک روته، نخست‌وزیر هلند و رهبر «حزب مردم برای آزادی و دموکراسی» که پس از شمارش آراء انتخابات عمومی به سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌دهد. (25 اسفند 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده پس از انتخابات، مارک روته ، نخست‌وزیر دانمارک،  با کسب بیشترین کرسی در انتخابات پارلمانی این کشور پیروز شده است.

این نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که روته رهبر «حزب مردم برای آزادی و دموکراسی» توانسته است 31  کرسی از 150 کرسی پارلمانی را از آن خود سازد. میزان مشارکت مردم در انتخابات نیز 81 درصد اعلام شده که چنین آماری در 30 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

تامارا وان آرک، رئیس ستاد انتخاباتی روته، گفت: «آنچه اتفاق افتاده است موجب افتخار من است و خوشحالم که بار دیگر رأی‌دهندگان به ما اعتماد کرده‌اند.»

بر اساس این نظرسنجی، حزب خِرت ویلدرز، رهبر «حزب آزادی» هلند که رویکردی ضد اسلامی و ضد مهاجرت دارد و همچنین حزب دموکرات مسیحی و حزب چپ لیبرال «دی66» هرکدام تنها توانسته‌اند 19 کرسی از کرسی‌های پارلمان را از آن خود سازند.

بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده انتظار می‌رفت حزب ویلدرز در این انتخابات پیشتاز باشد اما حمایت از این حزب در روزهای اخیر به‌شدت کاهش یافت.

خِرت ویلدرز، رهبر «حزب آزادی» هلند  که با شرکت در انتخابات عمومی  رأی خود را به صندوق می‌اندازد.(25 اسفند 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

خِرت ویلدرز، رهبر «حزب آزادی» هلند، چهارشنبه (25 ا سفند 95)  با شرکت در انتخابات عمومی این کشور رأی خود را به صندوق انداخت.

ویلدرزعهد کرده بود در صورت پیروزی در انتخابات هلند این کشور را از اتحادیۀ اروپا خارج، تمامی مساجد این کشور را تعطیل و کتاب مقدس مسلمانان، قرآن، را ممنوع کند. وی همچنین عهد کرده بود در صورت پیروزی در انتخابات  مرزهای این کشور را به روی مهاجران از کشورهای اسلامی مسدود کند.

انتخابات پارلمانی هلند، صبح چهارشنبه (25 اسفند 95) آغاز شد. 13 میلیون نفر واجد شرایط رأی‌دهی در این انتخابات بودند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku