News   /   آسيا   /   تلگرام

استقرار پهپادهای تهاجمی امریکا در کرۀ جنوبی

پهپاد تهاجمی مدل عقاب خاکستری (تصویر آرشیوی)

ارتش امریکا بعد از استقرار سامانه‌های موشکی تاد در کرۀ جنوبی، استقرار پهپادهای تهاجمی را در این کشور آسیایی آغاز کرده است.

یگان نیروهای امریکایی مستقر در کرۀ جنوبی دوشنبه اعلام کرد: «ارتش امریکا بعد از هماهنگی با نیروهای مسلح کرۀ جنوبی  و نیروی هوایی امریکا، فرایند استقرار دائم پهپادهای مدل عقاب خاکستری را در فرودگاه نظامی گانسان... آغاز کرده است.»

کریستوفر بوش، سخنگوی نیروهای امریکایی مستقر در کرۀ جنوبی، خاطر نشان کرد استقرار این پهپادها بخشی از یک برنامه گسترده برای تقویت تمامی یگان‌های ارتش امریکاست.

بوش ادامه داد با استقرار این پهپادها «قابلیت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی نیروهای امریکایی و شرکای کره‌ای به میزان چشمگیری» افزایش می‌یابد.

این مقام امریکایی در خصوص زمان دقیق ورود این پهپادها به کرۀ جنوبی سخنی به میان نیاورد.

در همین حال، یک مقام ارتش کرۀ جنوبی اعلام کرد این پهپادها توانایی سئول را برای هدف قرار دادن اهداف زمینی در کرۀ شمالی تقویت می‌کند.

وی تصریح کرد: «در صورت وقوع جنگ در شبه‌جزیرۀ کره، این پهپادها می‌توانند به آسمان کرۀ شمالی نفوذ کرده و به ستاد جنگ و دیگر تأسیسات مهم نظامی حمله کنند.»

پهپادهای مدل عقاب خاکستری قابلیت حمل چهار موشک نقطه‌زن «هل‌فایر» هوا به زمین را دارد.

ورود سامانه‌های موشکی تاد به فرودگاه نظامی اوسان در کرۀ جنوبی (17 اسفند 95، عکس از خبرگزاری یونهاپ)

امریکا هفتۀ گذشته نیز موشک‌اندازها و دیگر تجهیزات لازم را برای برپا کردن سامانۀ موشکی تاد به فرودگاه نظامی اوسان در کرۀ جنوبی ارسال کرده بود.

ارتش امریکا در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد هدف از استقرار این سامانۀ موشکی – که نگرانی روسیه و چین را به همراه داشته – منهدم کردن موشک‌های بالستیک کوتاه بُرد و میان بُرد است.

مقام‌های مسکو و پکن استقرار سامانه تاد را در کرۀ جنوبی تهدیدی علیه خود می‌دانند، ولی سئول و واشنگتن استقرار این سامانه موشکی را اقدامی صرفاً دفاعی در برابر «تهدیدهای کرۀ شمالی» توصیف کرده‌اند.

یک مقام وزارت دفاع کرۀ جنوبی نیز ورود تجهیزات این سامانۀ موشکی، از جمله موشک‌اندازها، را تأیید کرد اما به تعداد آن‌ها اشاره‌ای نکرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku