News   /   ايران   /   تلگرام

توصیۀ وزارت خارجه به گردشگران ایرانی برای سفر به ترکیه

نمایی از مسجد سلطان احمد در استانبولِ ترکیه

وزارت امور خارجۀ ایران در بیانیه‌ای به گردشگران ایرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند توصیه‌ کرد اقدامات احتیاطی لازم را انجام بدهند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرده، به گردشگران ایرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند، توصیه‌هایی ارائه داده است.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز و برنامۀ تعدادی از هم‌وطنان جهت سفر گردشگری به خارج از کشور و نظر به شرایط امنیتی ترکیه در ماه‌های گذشته و نگرانی برای امنیت و سلامت شهروندان ایرانی در این کشور، به کلیۀ هم‌وطنانی که قصد مسافرت به ترکیه را دارند، توصیۀ اکید می‌گردد در صورت ضرورت غیرقابل اجتناب به انجام سفر، احتياط لازم را بنمايند.»

ترکیه و به‌ویژه استانبول در یک سال و نیم اخیر هدف حملات تروریستی متعددی بوده است. اکثر این حملات که با بمب‌گذاری همراه بوده، به گروه تروریستی تکفیری داعش و یا «حزب کارگران کردستان» (پ‌ک‌ک) و دیگر گروه‌های کردتبار نسبت داده‌ شده‌اند.

در یکی از این حملات که در اولین روز از سال نو میلادی (2017)  روی داد، یک مرد مسلح درحالی‌که لباس بابانوئل پوشیده بود، یک افسر پلیس و یک غیرنظامی را کشت و سپس با ورود به باشگاه شبانۀ رینا در استانبول شروع به تیراندازی کرد. در این حمله 39 نفر کشته و 69 تن زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

 ناامنی در ترکیه باعث کاهش حضور گردشگران شده است.

اداره آمار دولت ترکیه اخیراً اعلام کرد درآمد صنعت گردشگری این کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی ۹.۵ میلیارد دلار کاهش داشته و به ۲۲.۱ میلیارد دلار رسیده است.

کودتای نافرجام برای سرنگونی دولت آنکارا و ادامۀ حملات تروریستی داعش و گروه‌های کردتبار، صنعت گردشگری ترکیه را تحت‌الشعاع قرار داده است و با توجه به این‌که گردشگری از بخش‌های مهم اقتصاد ترکیه به شمار می‌آید و حدود 5 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد، افت این صنعت بر کاهش رشد اقتصادی ترکیه تأثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید:

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku