News   /   اروپا   /   تلگرام

هشدار مسکو دربارۀ استقرار سامانۀ موشکی امریکا در کره جنوبی

ورود اولین قطعات سامانه موشکی تاد امریکا به پایگاه هوایی اوسان کره جنوبی، 17 اسفند 95(عکس از خبرگزاری فرانسه)

روسیه هشدار داده است استقرار سامانۀ موشکی اخیر امریکا در کرۀ جنوبی ثبات در منطقه را تهدید کرده و موجب به راه افتادن رقابتی تسلیحاتی می‌شود.

وزارت امور خارجۀ روسیه پنجشنبه (19 اسفند 95) در بیانیه‌ای هشدار داد استقرار سامانۀ موشکی امریکا (THAAD) در کرۀجنوبی می‌تواند «پیامدهای منفی بسیار جدی» را به همراه داشته باشد.

در بیانیۀ وزارت امور خارجۀ روسیه آمده است: «چنین اقدامی منفی‌ترین عواقب جدی را برای ثبات استراتژیک بین‌المللی و منطقه‌ای به همراه خواهد داشت.»

یک فروند رهگیر تاد که در جریان یک آزمایش پرتاب‌شده است.(عکس گرفته‌شده از سوی وزارت دفاع امریکا که رویتر منتشر کرده است.)

این بیانیه افزود: «در منطقۀ آسیا- پاسفیک که هنوز وضعیت امنیتی ناآرامی برقرار است، عامل مخرب جدیدی سر برآورده است که می‌تواند مشکل هسته‌ای را پیچیده‌تر کند و مشکلات جدیدی برای  شبه‌جزیرۀ کره ایجاد و به رقابت تسلیحاتی منطقه‌ای ازجمله موشکی بیانجامد.»

اولین بخش از سامانۀ موشکی امریکایی تاد سه‌شنبه به مقر هوایی «اوسان» در کرۀ جنوبی منتقل شد. یک مقام نظامی ماه گذشته از تکمیل استقرار این سامانه تا ماه اگوست خبر داد. سئول قصد دارد تا پایان سال این سامانه را به بهره‌برداری برساند.

چین از دیگر قدرت‌های منطقه نیز مخالفت خود را با استقرار سامانۀ موشکی امریکا در کره جنوبی اعلام کرده است.

اعتراض مردم کره جنوبی در سئول نسبت به استقرار سامانه موشکی تاد 17 اسفند 95 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku