News   /   اروپا   /   تلگرام

موافقت پارلمان آلمان با تشدید تدابیر امنیتی در مکان‌های عمومی

تصویری از ساختمان پارلمان آلمان در برلین

به دنبال افزایش حملات تروریستی در آلمان، پارلمان این کشور پیش‌نویس قانونی را تصویب کرده که مطابق آن تدابیر امنیتی مثل نصب دوربین‌های مداربسته در مکان‌های عمومی همچون مراکز خرید یا استادیوم‌ها افزایش می‌یابد.

نظارت از طریق نصب دوربین‌های مداربسته، موضوعی مهم و حساس در آلمان است. چرا که برای برخی از مردم این کشور یادآور پلیس مخفی اشتازی در آلمان شرقی و نیز گشتاپو در دورۀ نازی‌هاست.

آلمان طی دو سال گذشته شاهد حملات تروریستی متعددی بوده است. در شب سال نوی 2015 میلادی، چند مورد تجاوز جنسی در شهر کلن روی داد. پس از آن در تابستان 2016 چند مورد حمله با سلاح سرد در شهرهای مختلف آلمان رخ داد و در آخرین مورد نیز یکی از اعضای داعش با کامیون به جمعیتی در بازار کریسمس برلین حمله کرد و 12 نفر را کشت.

بر اساس این لایحه، در نهایت مقام‌های حفاظت از اطلاعات آلمان باید دربارۀ نصب دوربین‌های مداربسته در مکان‌های مختلف تصمیم‌گیری کنند. همچنین طبق این لایحه، مقام‌های اطلاعاتی آلمان موظف هستند تدابیر امنیتی شدیدتری اتخاذ کنند.

بر این اساس حفاظت از زندگی، سلامت و آزادی افراد باید به عنوان یک مسئلۀ مهم و ویژه در نصب دوربین‌های مداربسته در مراکز خرید، اماکن ورزشی، پارکینگ‌ها، اتوبوس‌ها و قطارها مورد توجه قرار گیرد.

این قانون بخشی از مجموعه اقداماتی است که توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان، و هایکو ماس، وزیر دادگستری این کشور، سال گذشته در راستای افزایش امنیت داخلی از انجام آن‌ها خبر دادند.

پارلمان آلمان همچنین طرحی را تصویب کرد که به پلیس فدرال این کشور اجازه می‌دهد از سامانه‌های خودکار برای ثبت پلاک خودروها استفاده کرده و نیز در مراکز کنترل، تماس‌های تلفنی را ضبط کنند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku