News   /   اروپا   /   تلگرام

هشدار عفو بین‌الملل دربارۀ تشدید جرائم ناشی از نفرت در لندن پس از برگزیت

عفو بین‌الملل درباره تشدید جرائم ناشی از نفرت در لندن پس از برگزیت هشدار داده است.

برخی سازمان‌های حقوق بشری، ازجمله عفو بین‌الملل، دربارۀ افزایش قابل‌ملاحظه جرائم ناشی از نفرت در لندن، پایتخت بریتانیا، ظرف یک سال گذشته و در پی برگزیت (طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) هشدار داده‌اند.

بر اساس گزارشی که سه‌شنبه در روزنامه انگلیسی ایندیپندنت منتشر شد، سازمان‌های یادشده دربارۀ آمار به‌شدت نگران‌کننده‌ای که اخیراً پلیس لندن دربارۀ افزایش قابل‌ملاحظۀ نرخ جرائم ناشی از نفرت در لندن ظرف یک سال گذشته منتشر کرده، هشدار داده‌اند. این وضعیت به‌ویژه از زمان رأی موافق مردم بریتانیا به اجرای برگزیت از ژوئن 2016 وخامت بیشتری یافته است.

بر اساس آمار، شمار حوادث مرتبط با تبعیض دینی و نژادی با افزایش تقریباً 20 درصدی، از 14 هزار و چهار فقره به 16 هزار و 618 فقره در سال گذشته رسیده است.

به باور گروه‌های حقوق بشری، این وضعیت به طور مشخص با طرح خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا و «ادبیات سمی»  که در دوران کارزار تبلیغی برای آن به کار گرفته شد، مرتبط است.

عفو بین‌الملل معتقد است به‌کارگیری این میزان از ادبیات تبعیض‌آمیز در بریتانیا در چند دهۀ گذشته بی‌سابقه بوده است.

طرفداران طرح برگزیت در پی اعلام نتیجه همه‌پرسی تداوم عضویت در اتحادیه اروپا در لندن، 5 تیر 1395 (عکس از رویترز)

کری ماسکوجری، مدیر امور پویش‌ها در عفو بین‌الملل، گفت: «چنان‌چه این آمار صحت داشته باشد، بسیار مایۀ نگرانی است که پویش‌های سیاسی تفرقه‌آمیز تابستان گذشته، مجوز ابراز چنان عقاید تبعیض‌آمیزی بوده است.»

ماسکوجری تأکید کرد: «لازم است دستگاه سیاسی به شکلی یکپارچه موضع محکم‌تری را در مردود شمردن ادبیات تبعیض‌آمیز اتخاذ کند.»

ماسکوجری با انتقاد از رئیس‌جمهور جدید امریکا تصریح کرد: «انتخاب دونالد ترامپ در امریکا در پی شعارهای انتخاباتی تفرقه‌افکن و بعضاً مسموم محقق شد. این نشان می‌دهد که مباحثات سیاسی در امریکا و بریتانیا به شدت بیگانه‌ستیز شده است.»

جرائم ناشی از نفرت و خشونت انواع جرائمی است که باانگیزه‌های مذهبی و نژادپرستانه انجام می‌شود و ممکن است به شکل تعرض فیزیکی، قلدری، ایجاد مزاحمت، صدمه به اموال، خشونت کلامی و فحاشی، دیوارنوشته‌های موهن و ارسال ایمیل‌های تنفرآمیز بروز یابد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku