News   /   ايران   /   تلگرام

دیدار ظریف با رئیس‌جمهور اندونزی

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران (تصویر آرشیوی)

وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران که به همراه هیاتی بلندپایه در جاکارتا، پایتخت اندونزی، حضور دارد، با رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دستگاه دیپلماسی، محمد جواد ظریف در این دیدار که در حاشیه اجلاس سران اتحاديه كشورهای حاشيه اقيانوس هند (آيورا) برگزار شد، از همکاری‌های کنونی میان دو کشور در زمینه‌های گوناگون از جمله اجرای طرح‌های تولید برق توسط شرکت‌های ایرانی در اندونزی ابراز رضایت کرد.

ظریف در خصوص همکاری‌های دوجانبه گفت: «همکاری دو کشور در تمامی زمینه‌ها از جمله نفت و انرژی و همکاری‌های بازرگانی، تجاری و بانکی رو به گسترش است.»

وی تأکید کرد: «ضرورت دارد این همکاری‌ها بیش از پیش تقویت شود.»

مسائل منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم، سیاست و تلاش ایران برای تقویت ثبات و امنیت منطقه‌ای از دیگر محورهای سخنان ظریف در این دیدار بود. 

جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی، نیز در این دیدار بر ضرورت تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های نفت و انرژی، سرمایه گذاری‌ها و اختصاص اعتبار برای تقویت همکاری‌های تجاری برای کالاهای غیرنفتی تأکید کرد.

ویدودو همچنین همکاری‌های بانکی و رفع موانع در این زمینه و امکان تقویت همکاری میان بانک‌های خصوصی دو کشور را ضروری برشمرد.

دیدار ظریف با همتای تایلندی

وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای تایلندی خود  گفت: «گردشگران ایرانی بسیاری از تایلند دیدن می‌کنند که ضرورت دارد تبادل گردشگر و دیگر همکاری‌های گردشگری از سوی دو طرف تقویت شود.»

ظریف همچنین پیشرفت موافقتنامۀ تجارت ترجیحی میان دو کشور را پیشرفتی خوب توصیف و همزمان بر ضرورت تقویت همکاری‌های بانکی تأکید کرد.

 وزیر امور خارجۀ تایلند هم در این دیدار‌ ضمن تأکید بر اهمیت روابط دوجانبه با ایران به عنوان کشوری مهم، بررسی راه‌های تقویت همکاری اقتصادی و رفع موانع آن را ضروری شمرد.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku