News   /   اروپا   /   تلگرام

وعدۀ اولاند برای جلوگیری از پیروزی لو پن در انتخابات ریاست‌جمهوری

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

رئیس‌جمهور فرانسه وعده داد برای جلوگیری از پیروزی مارین لو پن، نامزد حزب راستگرای جبهه ملی، در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور هر اقدامی که می‌تواند، انجام دهد.

فرانسوا اولاند روز دوشنبه با اشاره به اینکه لو پن «تهدیدی» علیه فرانسه و اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، «وظیفۀ نهایی» خود را ممانعت از پیروزی این نامزد راستگرا در انتخابات امسال عنوان کرد.

اولاند دربارۀ پیروزی احتمالی لو پن گفت: «وظیفۀ نهایی من این است که اطمینان حاصل کنم... فرانسه متحمل چنین مسئولیت سنگینی نشود.»

وی خاطر نشان کرد فرانسه «می‌داند که رأی‌گیری سوم و هفدهم اردیبهشت نه تنها سرنوشت کشور ما بلکه آینده پروژه اروپایی را نیز تعیین خواهد کرد.»

مارین لو پن، نامزد حزب راستگرای جبهه ملی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

اولاند ادامه داد پیروزی لو پن سبب می‌شود «فرایند خروج از منطقه یورو و نهایتاً (خروج) از اتحادیه اروپا فوراً» شروع شود.

رئیس‌جمهور فرانسه به کارزار انتخاباتی لو پن اشاره و تأکید کرد: «آخرین وظیفه‌ام این است تا هر اقدام ممکنی را انجام دهم تا (مردم) فرانسه به سمت چنین [کارزاری] ترغیب نشوند.»

نامزد حزب راستگرای جبهه ملی که به دلیل لفاظی‌های ضدمهاجرتی خود مشهور است، وعده داده در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، همه‌پرسی خروج فرانسه از اتحادیۀ اروپا (فرگزیت) را برگزار کند.

امانوئل ماکرون، نامزد حزب میانۀ حامی اروپا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد لو پن احتمالاً دور نخست انتخابات را با کسب حدود 27 درصد از آرا پشت سر خواهد گذاشت اما در دوم این انتخابات در برابر امانوئل ماکرون، نامزد حزب میانۀ حامی اروپا یا فرانسوا فیون، نامزد حزب محافظه‌کار، شکست خواهد خورد.

این نظرسنجی‌ها در شرایطی برگزار شده است که لو پن و فیون با اتهام سوء استفاده از بودجه‌های عمومی مواجه هستند.

مقام‌های اتحادیۀ اروپا می‌گویند لو پن از بودجۀ این اتحادیه در مجموع 340 هزار یورو به محافظ شخصی خود و یکی از دستیارانش در پاریس پرداخت کرده است.

فرانسوا فیون، نامزد حزب محافظه‌کار (عکس از خبرگزاری فرانسه)

فیون نیز متهم است که در طول بیش از یک دهه به همسر خود تقریباً 830 هزار یورو به عنوان دستمزد مشاور پارلمانی پرداخت کرده است.

وی این اتهام‌ها را اقدامی «کاملاً حساب‌شده» برای متوقف کردن کارزار انتخابی خودش خواند و دادن جای خود به نامزد دیگری از حزب محافظه‌کار را منتفی دانست.

بنا بر نتایج نظرسنجی جدیدی که در فرانسه برگزار شده است، در صورتی که فیون جای خود را به آلن ژوپه، سیاستمدار حزب محافظه‌کار، بدهد ژوپه یقیناً به دور دوم انتخابات خواهد رسید.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku