News   /   آمريکا   /   تلگرام

بیشتر امریکایی‌ها هویت ملی خود را بربادرفته می‌دانند

تصویری از یک معترض امریکایی که نوشته ای در دست دارد که مضمون آن این است: رؤیای امریکا پایان یافته است. (عکس از خبرگزاری رویترز)

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، از هر ده آمریکایی هفت نفر می‌گویند هویت ملی امریکا در حال نابودی است.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی تازه در آمریکا، بیش از هفتاد درصد از آمریکایی‌ها هویت ملی و اصالت خود را بربادرفته می‌دانند.

بر اساس نتایج نظرسنجی آسوشیتدپرس که روز یکشنبه منتشرشده است، 71 درصد از مردم امریکا معتقدند کشورشان هویت ملی خود را از دست ‌داده است.

تنها 28 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نظری مخالف داشته و فکر می‌کنند هویت ملی امریکا همچنان وجود دارد.

ساختار قضایی عادلانه و حاکمیت قانون، آزادی‌های قانون‌مند در پرتو قانون اساسی، توانایی برای کسب مشاغل مطلوب و تحقق به‌اصطلاح رؤیای امریکا، ازجمله مواردی هستند که بیشتر دموکرات‌ها، جمهوری خواهان و همچنین پاسخ‌دهندگان مستقل، بخشی از هویت و اصالت کشورشان می‌دانند.

این در حالی است که نظر شرکت‌کنندگان دربارۀ موضوع مهاجرت با اختلاف همراه بوده است. 47 درصد از شرکت‌کنندگان، مهاجران غیرقانونی را تهدیدی برای سبک زندگی در امریکا دانسته و حتی 15 درصد گفته‌اند مهاجرت قانونی نیز امریکا را در معرض همین تهدید قرار می‌دهد.

 

تصویری از اعتراضات مهاجران و فعالان حقوق مدنی مقابل بازداشتگاه الیزابت در نیوجرسی امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

تقریباً 57 درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند مهاجران باید با فرهنگ امریکا تطبیق پیدا کنند، درحالی‌که 42 درصد گفته‌اند این کشور باید با توجه به ورود مهاجران و افراد جدید، فرهنگ خود را تغییر دهد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، احساسات ضدخارجی و مهاجرستیزی در میان جمهوری‌خواهان بیشتر است. تنها 55 درصد از آن‌ها با پذیرش پناه‌جویانی که از خشونت و اذیت و آزار فرار می‌کنند، موافق بوده‌اند. شمار موافقان با این موضوع در میان دموکرات‌ها 74 درصد بوده است.

در بخشی دیگر از این نظرسنجی و تحقیق آمده است بیشتر شهروندان آمریکایی (۸۸ درصد) می‌گویند به سیستم قضایی عادلانه و حاکمیت قانون احترام گذاشته و برای آن ارزش قائل‌اند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku