حملات پهپادی امریکا به مناطق مختلف یمن

تصویری آرشیوی از یک فروند پهپاد امریکایی

به گفتۀ شهروندان یمنی، پهپادهایی که گفته می‌شود امریکایی بودند، حملاتی هوایی در یمن انجام داده‌اند.

ساکنان مناطق مختلف یمن گفته‌اند پهپادهایی که به نظر می‌رسید امریکایی بودند، روز دوشنبه با شلیک موشک خانه‌ای را که تصور می‌شد به اعضای القاعده  تعلق داشت، در روستای نوفان در استان البیضاء در مرکز یمن هدف قرار دادند.

آن‌ها همچنین گفتند یک منطقۀ کوهستانی که گفته می‌شود اردوگاه آموزشی تروریست‌ها در منطقۀ السعید در استان شبوه در جنوب یمن بود، نیز هدف حملات پهپادی امریکا قرار گرفت.

همچنین خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه به نقل از یک منبع یمنی گزارش داد شهر النسل در استان ابین در جنوب یمن، هدف حملات هوایی امریکا قرار گرفته است.

هنوز هیچ گزارشی از تلفات و خسارت‌های احتمالی این حملات هوایی منتشر نشده است.

امریکا از چندی پیش حملات هوایی خود در یمن را آغاز کرده است.

واشنگتن در تاریخ دوم مارس (12 اسفند) چندین حملۀ هوایی علیه آنچه مواضع القاعده در یمن عنوان شد، انجام داد. امریکا در این حملات هوایی استان‌های ابین و شبوه در جنوب و بیضاء در شمال یمن را هدف قرار داد. این حملات هوایی اولین حمله پس از عملیات ماه ژانویه امریکا در یمن به شمار می‌آمد؛ در این حمله چندین زن و کودک یمنی و همچنین یک کماندوی امریکایی کشته شدند.

گزارش‌ها همچنین حاکی است پنتاگون دستور اعزام نیروهای ویژۀ خود به خاورمیانه و شمال آفریقا را صادر کرده و این بدان معناست که ارتش امریکا موضعی تهاجمی‌تری را علیه آنچه مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه و مناطق شمال آفریقا عنوان می‌شود، در پیش گرفته است.

تصویری آرشیوی از ویرانه‌های ناشی از حملات هوایی عربستان سعودی به یمن

از زمان آغاز حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری سعودی به یمن در فروردین 1394 ، القاعده با استفاده از خلاء قدرت در شبه‌جزیرۀ عربستان از قدرت و تحرک بیشتری برخوردار شده است؛ حملات سعودی‌ها به یمن به بهانۀ حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش مردمی انصارالله آغاز شد.

در این حملات هوایی تاکنون بیش از 12 هزار یمنی کشته شده و خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های این کشور فقیر عربی وارد شده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku