News   /   آسيا   /   تلگرام

درگیری شدید در کشمیر تحت کنترل هند؛ 3 کشته

هزاران نیروی ارتش هند در منطقۀ کشمیر مستقر هستند تا اعتراضات مردمی را سرکوب کنند. (تصویر آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

یک نیروی پلیس و دو شبه‌نظامی در درگیری‌های شدید در روستایی در جنوب کشمیر تحت کنترل هند کشته‌شده‌اند.

این درگیری 15 ساعته شنبه‌شب پس از آن شروع شد که نیروهای دولتی هند یک خانۀ مسکونی را که گفته می‌شد از سوی شبه‌نظامیان در روستای نازنین پورا در شهر ترال اشغال شده است، محاصره کردند.

شش پال وید، رئیس پلیس منطقه، گفت سربازان هندی در خلال این محاصره و به‌منظور بیرون کشیدن شبه‌نظامیان از این خانه، از مواد منفجره استفاده کردند که پس از آن شبه‌نظامیان نارنجک پرتاب و به‌سوی سربازان هندی تیراندازی کردند.

در این درگیری شدید همچنین دستکم 3 نیروی امنیتی دیگر از جمله یک افسر ارتش هند، زخمی‌ شدند.

یک منبع پلیس هند که نمی‌خواست نامش فاش شود، گفت در خلال این درگیری، همچنین صدها تن از روستاییان در تلاش برای کمک به شبه‌نظامیان با نیروهای دولتی درگیر شدند؛ نیروهای دولتی برای متفرق کردن روستاییان، مجبور به شلیک هوایی و گاز اشک‌آور شدند.

نیروهای هندی با شلیک گاز اشک آور و تیراندازی هوایی معمولاً معترضان در کشمیر را سرکوب می‌کنند. (عکس آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

گفته می‌شود در این درگیری هیچ‌یک از روستاییان زخمی نشدند.

هزاران نیروی ارتش هند در منطقۀ کشمیر تحت کنترل هند مستقر هستند و در دهه‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا فعالیت‌های استقلال خواهانۀ ساکنان این منطقه را سرکوب کنند.

 مردم این منطقه خواهان جدایی از هند یا پیوستن به پاکستان هستند. در این درگیری‌ها ده‌ها هزار نفر که اغلب غیرنظامی بودند، کشته شده‌اند.

این در حالی است که طرفداران حقوق بشر، سرکوب خونین معترضان از سوی هند را عامل تشدید درگیری‌ها در این منطقه می‌دانند.

هند و پاکستان از زمان استقلال در 1947، سه بار با یکدیگر بر سر کشمیر وارد جنگ شده‌‌اند. هند و پاکستان در 5 آذر 1382 (26 نوامبر 2003) بر سر آتش‌بس در کشمیر توافق و در سال‌ بعد نیز روند صلح را آغاز کردند.

از آن زمان، درگیری‌های پراکنده بین دو طرف رخ داده و هرکدام دیگری را به نقض آتش‌بس در مناطقِ مرزی در این منطقه متهم می‌کنند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku