در دور جدید حملات جنگنده‌های سعودی 4 غیرنظامی یمنی کشته شدند

ویرانی‌های حاصل از حملۀ جنگنده‌های سعودی به صنعا، پایتخت یمن، 28 بهمن 1395 (عکس از رویترز)

در دور جدید حملات هوایی عربستان سعودی به یمن دست‌کم 4 غیرنظامی کشته و حدود 12 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منابع آگاه محلی به شبکۀ تلویزیونی المسیره گفتند عصر شنبه (14 اسفند) در دو حملۀ هوایی جنگنده‌های سعودی به منطقه‌ای مسکونی در بخش کوهستانی جبل مرحب در استان عمران در شمال غرب یمن 4 نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

جنگنده‌های سعودی پیش‌ازاین نیز 6 بار مناطق حراض و میدی در استان حجه در شمال غرب یمن را هدف قرار داده بودند.

استان حجه تقریباً در 130 کیلومتری شمال غرب صنعا، پایتخت یمن، قرار دارد. هنوز گزارشی دربارۀ تلفات احتمالی این حملات منتشر نشده است.

جنگنده‌های عربستانی همچنین به بخش العقبة أسفل مران در حیدان در منطقۀ کوهستانی صعده در شمال غرب یمن حمله کردند.

حملات تلافی‌جویانۀ نیروهای یمنی

در همین حال، نیروهای ارتش یمن و مبارزان «کمیته‌های مردمی» با شلیک گلوله‌های توپ به‌سوی اردوگاه نظامی جحفان در منطقۀ مرزی جیزان در جنوب غرب عربستان به این حملات هوایی پاسخ دادند.

مبارزان انصارالله که به تازگی به این گروه پیوسته‌اند در صنعا، پایتخت یمن، شعار می‌دهند، 14 بهمن 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)
مبارزان انصارالله که به تازگی به این گروه پیوسته‌اند در صنعا، پایتخت یمن، شعار می‌دهند، 14 بهمن 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

سربازان یمنی و هم‌پیمانان آن‌ها همچنین اردوگاه الحاجر در منطقۀ عسیر در جنوب غرب عربستان را هدف قرار دادند اما گزارشی دربارۀ تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است.

علاوه بر این، ده‌ها سرباز سعودی نیز در پی حملۀ نیروهای یمنی به پایگاه نظامی المقرن در جیزان زخمی شدند.

هلاکت افسر بلندپایۀ سعودی در یمن

در همین حال گزارش‌ها حاکی است سرهنگ محمد الصعر، معاون رئیس یگان تدارکات مزدوران سعودی، در حملۀ نیروهای یمنی به خودرو زرهی حامل وی در شهرستان صرواح در استان مأرب یمن کشته شد.

از سوی دیگر، در پی حملۀ نیروهای یمنی به منطقۀ العمری در ذباب در استان تعز در جنوب غرب یمن نیز دست‌کم 20 پیکارجوی وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی این کشور، کشته شدند.

به گفتۀ جیمی مک گلدریک، هماهنگ‌کنندۀ امور بشردوستانۀ سازمان ملل، در تهاجم نظامی عربستان به یمن تاکنون 10 هزار یمنی کشته و 40 هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

مک گلدریک سال جاری میلادی در جمع خبرنگاران در صنعا، پایتخت یمن، گفته بود این ارقام بر اساس برآوردهای مراکز پزشکی به دست آمده و رقم واقعی تلفات و زخمی‌ها ممکن است بیشتر باشد.

مرکز حقوق بشر و توسعۀ یمن نیز 5 اسفند اعلام کرد تاکنون 12 هزار و 41 غیرنظامی در اثر حملات عربستان به یمن جان باخته‌اند که هزار و 870 نفر از آنان زن و 2 هزار و 568 نفر کودک هستند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku