تحلیلگر: هدف از حملات پهپادی امریکا به یمن حوثی‌ها هستند

استیون لندمن، تحلیلگر سیاسی، در حال مصاحبه با پرس‌ تی‌وی

در دو حملۀ پهپادی اخیر امریکا به درۀ یشبوم در استان شبوه در جنوب یمن دست‌کم 4 نفر، که گفته می‎شود عضو القاعده بودند، کشته شدند. در یک حملۀ پهپادی دیگر منطقه‌ای در شهر شقره در استان ابین در جنوب این کشور نیز هدف قرار گرفت. یمن علاوه بر این حملات پهپادی، با تجاوز نظامی عربستان نیز روبرو است.

یک نویسنده و روزنامه‌نگار در گفتگو با پرس‌ تی‌وی تأکید کرد حملات پهپادی اخیر به یمن نشان‌دهندۀ این است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، جنگ‌طلب است.

استیون لندمن جمعه (13 اسفند) به پرس‌ تی‌وی گفت: «پنتاگون مدعی است که به دنبال هدف قرار دادن القاعده است و حدود یک ماه پیش به روستایی که به نظر می‌رسید پناهگاه القاعده است، حمله کرد. البته آن حمله فقط  کشتار غیرنظامیان را در پی داشت و ویرانی شدیدی به بار آورد.»

لندمن همچنین عملیات اخیر امریکا را «یک ناکامی تمام‌عیار و فاجعه‌آمیز» خواند و تأکید کرد رسانه‌های امریکا هیچ اشاره‌ای به آمار تلفات غیرنظامیان بی‌گناه در یمن نمی‌کنند.

این تحلیل‌گر سیاسی در ادامه گفت در حقیقت امریکا از عربستان سعودی به‌عنوان یک «نیروی نیابتی» در یمن استفاده می‌کند.

وی افزود بنابراین می‌توان گفت احتمالاً مبارزان حوثی هدف حملات امریکا هستند چراکه هدف قرار دادن تروریست‌های القاعده که عامل عربستان در یمن هستند، معنایی ندارد.

پهپاد
تصویر آرشیوی از یک پهپاد امریکایی 

لندمن همچنین تأکید کرد این نخستین بار نیست که امریکا و عربستان سعودی در یمن جنگ‌افروزی می‌کنند، بلکه حملات پهپادها در دورۀ زمامداری جرج بوش، رئیس‌جمهور پیشین امریکا، در سال 2004 میلادی آغاز شد و در دورۀ حکمرانی باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق امریکا، شدت گرفت.

وی افزود عربستان سعودی مختصات موردنیاز را برای حمله به اهداف موردنظر در یمن در اختیار امریکا قرار می‌دهد.

لندمن در پایان گفت به‌رغم ادعاهای پنتاگون دربارۀ کشته شدن شبه‌نظامیان در حملات امریکا به یمن در جدیدترین حملات پهپادی به این کشور عربی اغلب قربانیان غیرنظامی هستند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku