News   /   آمريکا   /   تلگرام

تلاش معاون رئیس‌جمهور امریکا برای توجیه اشتباه خود

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا، از اقدام خود مبنی بر استفاده از حساب شخصی ایمیل برای انجام امور دولتی، طی زمانی که فرماندار ایالت ایندیانا بود، دفاع کرد.

پنس گفت هیچ شباهتی بین این اقدام او و استفادۀ هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری، از حساب شخصی ایمیل خود در زمان تصدی پست وزارت خارجه وجود ندارد.

معاون رئیس‌جمهور امریکا تأکید کرد چنین مقایسه‌ای اشتباه است.

پنس و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016، از کلینتون به دلیل استفاده از سِرور شخصی ایمیل در زمانی که وزیر خارجۀ امریکا بوده، به شدت انتقاد کرده بودند.

روزنامۀ «ایندیاناپلیس استار» پنج‌شنبه در گزارشی نوشت پنس از طریق حساب شخصی خود در سایت اِی‌او‌اِل با مشاوران ارشد در زمینۀ موضوعاتی نظیر مسائل امنیتی در محل سکونت فرماندار ایندیانا تا واکنش مسئولان این ایالت به حملات تروریستی در سراسر جهان صحبت کرده بود.

این گزارش افزود حساب شخصی ایمیل پنس تابستان سال گذشته هک شده بود.

کارشناسان امنیت سایبری می‌گویند ایمیل‌های هک‌شده نگرانی‌ها را دربارۀ اینکه آیا چنین اطلاعات مهمی از حملات سایبری در امان هستند یا خیر، افزایش داده است. این کارشناسان معتقدند ایمیل‌های شخصی، مثل حساب شخصی مایک پنس، به اندازۀ حساب‌های دولتی امن نیستند.

بر اساس قوانین ایندیانا، استفاده از حساب شخصی برای مقام‌های دولتی ممنوع نیست، اما به طور کلی استفاده از آن برای امور دولتی اقدامی است که ممکن است امنیت کشور را به خطر بیندازد.

مارک لوتر، سخنگوی پنس، گفت پنس زمانی که فرماندار ایندیانا بوده، با اطلاعات محرمانه‌ای سر و کار نداشته است.

وی افزود پنس از سِروری شناخته شده برای ایمیل خود استفاده کرده در حالی که کلینتون یک سِرور کاملاً شخصی در اختیار داشته است.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجۀ پیشین امریکا و رقیب ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری (عکس از خبرگزاری فرانسه)

براساس نتایج تحقیقات بازرس کل وزارت خارجۀ امریکا که اوایل خرداد 95 منتشر شد، کلینتون با استفاده از ایمیل خصوصی‌اش در زمان تصدی مقام وزارت خارجه، قوانین فدرال امریکا را نقض کرده است.

بیش از 2 هزار پست الکترونیک از طریق ایمیل شخصی کلینتون بین سال‌‏های 2009 تا 2013 که وی سمت وزارت امور خارجۀ امریکا را به عهده داشت، ارسال و دریافت شده است که شماری از این ایمیل‌ها محرمانه بوده است.

براساس قوانین فدرال امریکا استفاده از سرورهای غیردولتی و ایمیل شخصی برای انجام مکاتبات دولتی غیرقانونی است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku