پیشروی نیروهای یمنی در شرق و شمال المخا

مبارزان حوثی یمن به پیشروی‌های تازه ای در نزدیکی شهر المخا دست یافته‌اند. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

گزارش‌های منتشره از پیشروی گستردۀ نیروهای حوثی در شرق و شمال شهر المخا و عقب راندن مزدوران سعودی و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن خبر می‌دهند.

به گزارش شبکۀ خبری بویمن یمن، نیروهای حوثی با عقب راندن مزدوران سعودی و عناصر وابسته به دولت مستعفی عبدربه منصور هادی از منطقۀ کوهستانی جبل النار مشرف بر پایگاه نظامی خالد بن ولید، به پیشروی‌های گسترده‌ای دست یافتند.

به گفتۀ منابع وابسته به مزدوران سعودی، نیروهای حوثی همچنان کنترل منطقۀ الزهاری و الخوخه در شمال المخا را در اختیار دارند و حملات گسترده‌ای را علیه مواضع طرف مقابل برای بازپس‌گیری منطقۀ یَختل در شمال شهر المخا آغاز کرده‌اند.

شبکه المسیره گزارش داد، مبارزان یمنی با پیشروی در غرب منطقۀ جبل الخزان در شرق المخا تلفات سنگینی بر مزدوران سعودی وارد کردند.

این گزارش می‌افزاید نیروهای حوثی دست‌کم 7 خودروی مزدوران را منهدم و شماری از آنان را به هلاکت رساندند. مبارزان یمنی دو خودرو مزدوران را نیز به غنیمت گرفتند.

برخی گزارش‌ها از وجود اختلاف میان مزدوران سعودی در منطقۀ المخا خبر می‌دهند.

همچنین منابع وابسته به مزدوران سعودی، علت عقب‌نشینی از المخا را تعیین نشدن فرمانده جدید بعد از کشته‌شدن سرتیپ احمد الیافعی، فرمانده پیشین، عنوان کرده‌اند.

به گفتۀ مزدوران سعودی، ضعف اطلاعاتی نیروهای وابسته به هادی و ترفیع و عزل و نصب‌های اجباری و غیرمنظم از جمله مهم‌ترین دلایل شکست مزدوران در نزدیکی المخا بوده است.

مزدوران سعودی همچنین هشدار دادند درصورتی‌که فرمانده جدید فوراً انتخاب نشود، ضربات سنگینی از حوثی‌ها در المخا دریافت خواهند کرد و کنترل این شهر در اختیار مبارزان حوثی قرار خواهد گرفت.

گردان مزدوران اماراتی در یمن

خبرگزاری رسمی امارات با انتشار تصاویر ویدیویی از پایان دورۀ آموزش نظامی نخستین گردان مزدوران موسوم به «حزام الامنی» در یمن خبر داد.

سرتیپ صالح علی حسن، معاون وزیر دفاع دولت مستعفی یمن، در مراسم دانش آموختگی «حزام الامنی» گفت این نیروها، توسط کارشناسان نظامی سودانی و حمایت و پشتیبانی دولت و نیروهای مسلح امارات متحده عربی آموزش‌دیده‌اند.

یمن از فروردین 1394 صحنۀ تجاوز نظامی عربستان سعودی است؛ در این حملات تاکنون بیش از 12 هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر زخمی و بی‌خانمان شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku