«نیروهای ارتش سوریه وارد پالمیرا شدند»

حضور نیروهای ارتش سوریه در شهر باستانی پالمیرا (تصویر آرشیوی)

بنا بر گزارش‌ها، نیروهای ارتش سوریه بعد از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش وارد شهر باستانی پالمیرا شده‌اند.

رامی عبدالرحمان، مدیر گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: «ارتش وارد یکی از محله‌های غربی پالمیرا شده و کنترل بخشی از آن را در دست گرفته است.

مدیر این نهاد مستقر در لندن که به گروه‌های معارض دولت دمشق نزدیک است، خاطر نشان کرد درگیری‌ها و گلوله‌باران‌های سنگین در سراسر این شهر تاریخی ادامه دارد.

نیروهای دولتی سوریه پیش از این قلعه پالمیرا و منطقه‌ای دیگر در جنوب غرب این شهر باستانی را آزاد کرده بودند.

یک منبع نظامی سوری نیز گفته بود نیروهای ارتش طی چند روز گذشته به حومۀ پالمیرا رسیده‌اند و «ورود ارتش به این شهر خیلی زود شروع خواهد شد.»

ارتش سوریه پیش از این منطقه «مثلث پالمیرا» واقع در چند کیلومتری غرب این شهر را آزاد کرده بود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش و عناصر داعش به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از تروریست‌ها منجر شده است.

بنا بر گزارش سانا، بعد از این پیشروی‌ها یگان‌های مهندسی به خنثی کردن بمب‌ها و مین‌هایی که داعشی‌ها کار گذاشته بودند، روی آوردند.

در این عملیات جنگنده‌های روسیه از نیروهای ارتش سوریه پشتیبانی می‌کنند.

این دومین عملیات سربازان ارتش سوریه برای بیرون راندن داعشی‌ها از پالمیرا ظرف یک سال گذشته است.

نیروهای سوری حدود یک سال پیش با پشتیبانی هوایی روسیه پالمیرا را از داعش پس‌گرفته بودند اما در بحبوحه عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی شهر حلب، این شهر باستانی دوباره در دسامبر 2016 به اشغال تروریست‌ها درآمد.

عناصر تکفیری در زمان تسلط بر این شهر شماری از آثار باستانی آن را ویران کرده‌اند. وزارت دفاع روسیه نیز ماه گذشته تصاویر پهپادی را منتشر کرد که نشان می‌داد گروه تروریستی داعش چندین بنای تاریخی و باستانی شهر پالمیرا از جمله ستون‌های بنای چهاروجهی (تتراپیلون) را از بین برده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku