News   /   ايران   /   تلگرام

شلیک موفقیت‎آمیز اژدر «والفجر» در رزمایش ولایت 95

 جدیدترین اژدر نیروی دریایی ارتش ایران با عنوان «والفجر» در رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95، با موفقیت از زیردریایی غدیر شلیک شده و هدف شناورش را منهدم کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نداجا، زیردریایی‎های اعزام شده به منطقۀ عمومی رزمایش ولایت 95 در جنوب ایران که در فاصلۀ 100 کیلومتری از ساحل مستقر شده‌اند، با بهره‌‏گیری از سامانه‎‏های شناسایی، نسبت به کشف و رهگیری اهداف شناور سطحی اقدام و با شلیک اژدرهای ضد سطحی عملیات انهدام یگان‎‏های شناور هدف را با موفقیت اجرا کردند.

اژدر یک سلاح انفجاری پرتابی است که از دریا و در درون آب پرتاب می‏‎‏شود. از آنجا که مقابله با اژدرها غیرممکن و یا بسیار مشکل است این نوع سلاح در زمرۀ مرگبارترین تسلیحات دریایی به حساب می‌‏آیند.

روز سه‎‏شنبه بالگردهای ضد زیردریایی یگان هوادریای نیروی دریایی راهبردی ارتش نیز در طول گشت‏زنی با بهره‌‏گیری از سامانه‌‏های ردگیری زیردریایی‏‎ها، ضمن کشف اهداف زیرسطحی مستقر در محدودۀ رزمایش با پرتاب اژدرهای بهینه‎سازی شده، این اهداف را منهدم کردند.

همزمان یک فروند بالگرد دریایی که به 2 سامانۀ راکت‏‌انداز و مسلسل تجهیز شده بود، به اهداف شناور تیراندازی کرده و به سمت آن‌ها راکت پرتاب کرد.

همچنین در این مرحله از رزمایش، انواع پهپادهای ساحل پایه و دریاپایۀ نیروی دریایی راهبردی ارتش، طی عملیات روزانه و شبانه با اشراف کامل به منطقۀ عمومی رزمایش از تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگۀ باب المندب تا مدار 10 درجه نسبت به شناسایی تمامی یگان‎‏های دشمن فرضی در خارج از آب‏‎های سرزمینی اقدام و اطلاعات کسب شده را در اختیار یگان‏‎های مربوطه قرار دادند.

دوشنبه، در دومین روز از مرحلۀ نهایی رزمایش دریایی ولایت 95 که از شرق تنگۀ هرمز تا دریای عمان و شمال اقیانوس هند در حال برگزاری است، تیپ‌های تکاوران دریایی و عملیات ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش عملیات‌های دفاع از آب‌های سرزمینی و سواحل مشرف بر دریا را در سواحل مکران با موفقیت اجرا کردند.

بیشتر بخوانید:


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku