News   /   آسيا   /   تلگرام

انفجار یک بمب دست‌ساز در اندونزی؛ مهاجم کشته شد

یک بمب دست‌ساز در یک ساختمان دولتی در اندونزی منفجر شد. (9 اسفند 1395 - عکس از رویترز)

مردی که در محوطۀ یک ساختمان دولتی در شهر باندونگ اندونزی بمبی را منفجر کرده بود، پس از انفجار در جریان درگیری با پلیس کشته شد.

انفجار این بمب دست‌ساز روز دوشنبه ساعت 9 صبح (به‌وقت محلی) در شهر باندونگ در استان جاوۀ غربی رخ داد. این انفجار کشته یا مجروحی به جا نگذاشت.

پلیس گفت این مرد با یک موتور وارد محوطۀ ساختمان دولتی شد و بمبی را که درون یک زودپز تعبیه شده بود روی میزی در گوشۀ حیاط گذاشت. وی پس از انفجار به داخل ساختمان فرار کرد و تیراندازی آغاز شد. فرد مهاجم سپس در این تیراندازی به دست پلیس کشته شد.

پلیس گفت یک مهاجم دیگر از صحنۀ انفجار فرار کرده و تحت تعقیب است.

آنتون چارلیان، رئیس پلیس استان جاوۀ غربی، به رسانه‌های محلی گفت: «اوضاع در حال حاضر امن و تحت کنترل است. اما ما باید در حالت آماده‌باش بمانیم و مسائل را دست کم نگیریم.»

وی افزود مهاجمان احتمالاً مرتبط با گروه تروریستی داعش بوده‌اند.

 تصویر آرشیوی از پلیس اندونزی که دو مظنون تروریستی را بازداشت کرده است. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

پلیس گفت انگیزۀ مهاجمان از این حملۀ نافرجام، گروگان‌گیری بوده تا از این طریق پلیس واحد مبارزه با تروریسم را مجبور کنند برخی از زندانیان را آزاد کند.

چارلیان به خبرنگاران گفت: «انگیزۀ (مهاجمان) این بوده که مظنون‌های بازداشتگاه دنسوس (واحد مبارزه با تروریسم اندونزی) را آزاد کنند. به نظر ما، فرد مهاجم از اعضای یک شبکۀ قدیمی (تروریستی) بوده، اما هنوز در حال تحقیق دربارۀ هویت او هستیم.»

اندونزی از اکتبر سال 2002 و پس از بمب‌گذاری در جزیرۀ توریستی بالی که در آن بیش از 200 تن کشته شدند، سرکوب شدید تروریست‌ها را آغاز کرده است.

در حال حاضر اندونزی با تهدیدات گروه‌های تروریستی مرتبط با داعش دست‌وپنجه نرم می‌کند. داعش از سال 2014 در عراق و سوریه فعالیت دارد.

بنا بر آمار دولتی، پلیس اندونزی در سال 2016 دست‌کم 33 مظنون تروریستی را کشت و 170 نفر دیگر را بازداشت کرد.

ماه گذشته پلیس این کشور 17 تن از اتباع خود را پس از بازگشت از سوریه به ظن همکاری با داعش دستگیر کرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku