یمن از چهار پهپاد بومی رونمایی کرد

رونمایی از پهپاد بومی یمن، 8 اسفند 1395 (عکس از پایگاه خبری النجم الثاقب)

طی مراسمی از چهار پهپاد بومی یمن با حضور صالح صماد، رئیس شورای عالی سیاسی این کشور، رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری النجم الثاقب متعلق به انصارالله یمن، این پهپادها دارای قابلیت‌های رصد، شناسایی و اعلام وضعیت قرمز و تهاجم در میادین نبرد است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این مراسم، با تمجید از این دستاورد نظامی جدید این کشور گفت ساخت این پهپادها در شرایط سخت محاصره و با گذشت بیش از هفتصد روز تجاوز نظامی عربستان صورت گرفته است.

رونمایی از پهپاد بومی یمن، 8 اسفند 1395 (عکس از پایگاه خبری النجم الثاقب)

صماد افزود متجاوزان با وجود استفاده از تمامی سلاح و تجهیزات مدرن، تبلیغات رسانه‌ای و به‌کارگیری مزدوران داخلی و خارجی نتوانسته‌اند روحیۀ بالای یمنی‌ها را تضعیف و مقاومت آنان را در هم بشکنند.

از طرفی پایگاه اینترنتی روزنامۀ عکاظ عربستان به نقل از ماجد القصبی، وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری این کشور از تلاش ریاض برای بومی‌سازی ساخت سلاح خبر داد.

القصبی با اشاره به اینکه عربستان پیش‌تر هیچ فعالیتی در زمینۀ تولید سلاح نداشته است، افزود این طرح در چارچوب حمایت از توسعۀ صادرات غیرنفتی صورت می‌گیرد.

رونمایی از پهپاد بومی یمن، 8 اسفند 1395 (عکس از پایگاه خبری النجم الثاقب)

ارتش یمن به‌تازگی در بیانیه‌ای از ناتوانی سیستم‌های موشکی پیشرفتۀ ساخت امریکا در سرنگونی موشک‌های یمنی خبر داد.

در این بیانیه آمده است بالا رفتن کیفیت و دقت اصابت موشک‌های بالستیک یمن باعث شده است سامانۀ موشکی پاتریوت که سال گذشته امریکا در اختیار عربستان قرار داد، نتواند آن‌ها را سرنگون کند.

ارتش یمن همچنین اعلام کرد توانسته است در دورانی کوتاه و در شرایطی بسیار دشوار با کمک توانمندی‌های داخلی و بومی، به موفقیت‌های چشمگیری علیه دشمن دست یابد.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حملات تلافی‌جویانه با موشک‌های بالستیک به مواضع سعودی‌ها در خاک عربستان را طی چند ماه اخیر تشدید کرده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku