پاسخ اولاند به انتقادات ترامپ از فرانسه

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در مراسم افتتاح نمایشگاه سالانۀ محصولات کشاورزی و دامپروری در پاریس (7 اسفند 1395 - عکس از خبرگزاری فرانسه)

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، به انتقاد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، از سیاست‌های مهاجرتی پاریس و اوضاع امنیتی در این کشور واکنش نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اولاند شنبه (7 اسفند) در مراسم افتتاح نمایشگاه سالانۀ محصولات کشاورزی و دامپروری در پاریس گفت: «درست نیست که در مورد یک کشور دوست با بدگمانی و بی‌اعتمادی صحبت شود.»

وی افزود: «من هرگز این کار را در قبال یک کشور دوست انجام نمی‌دهم و از رئیس‌جمهور امریکا نیز می‌خواهم که این کار را در قبال فرانسه انجام ندهد.»

ترامپ در راستای دفاع از سیاست‌های جنجالی ضد مهاجرتی خود، از کشورهای فرانسه، سوئد و آلمان انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور امریکا جمعه در یک سخنرانی گفت: «به اتفاقاتی که در سوئد، آلمان و فرانسه افتاده نگاه کنید. ببینید در نیس و پاریس چه اتفاقاتی افتاد.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، از سیاست‌های مهاجرتی برخی کشورهای اروپایی انتقاد کرده است. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ترامپ در سخنانش به نقل‌قول یکی از دوستانش دربارۀ پاریس استناد کرد و گفت: «دوست من هرسال به پاریس سفر می‌کرد. اما اخیراً وقتی او را دیدم و از او دربارۀ سفرهایش به پاریس پرسیدم، دوستم گفت چهار یا پنج سال است دیگر به این شهر نمی‌رود چراکه پاریس دیگر پاریس نیست.»

اولاند در ادامه به مکالمۀ تلفنی خود با ترامپ اشاره کرد و گفت رئیس‌جمهور امریکا در این مکالمه به او گفته که «عاشق پاریس و فرانسه» است.

وی افزود: «بنابراین تصور می‌کنم که این دیدگاه ترامپ باشد. اگر دیدگاهش چنین است باید همان را بیان کند.»

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «خوشبختانه طی چندین ماه گذشته شاهد افزایش گردشگران امریکایی بوده‌ایم چراکه آن‌ها می‌بینند مقام‌های فرانسوی چقدر برای تأمین امنیت کشور تلاش می‌کنند.»

اولاند گفت: «من قصد مقایسه ندارم. اما اینجا سلاح رواج ندارد و کسی برای تیراندازی به مردم، سلاح تهیه نمی‌کند.»

وقوع حملات تروریستی در فرانسه طی دو سال گذشته سبب وحشت گردشگران شده است.

در نوامبر 2015 (آبان 94) 130 نفر در حملات تروریستی داعش به چند منطقۀ پاریس کشته شدند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku